"Rzeczpospolita" przywołuje dane Dun & Breadstreet, które powinny być ważnym sygnałem ostrzegawczym. W 2024 r. drastycznie spadła liczba punktów handlu detalicznego. Zamknięcia i zawieszenia idą w tysiące, podobnie jak wiele jest przyczyn tego zjawiska. Czy w 2025 r. otwarcie własnego sklepu może się jeszcze w ogóle skończyć sukcesem?
W zeszłym tygodniu Żabka świętowała otwarcie jedenastotysięcznego sklepu, co wpisało się w strategię sieci, by uruchamiać tysiąc punktów rocznie. Ten niewątpliwy sukces miał swoją cenę, którą według franczyzobiorców ponoszą oni sami. Żabka nadesłała do naszej redakcji stanowisko, w którym wchodzi w polemikę z najczęstszymi zarzutami stawianymi przez właścicieli sklepów.
Kolejna sieć handlowa dysponująca sklepami w całej Polsce kraju wycofuje się z naszego rynku. Rozwój nad Wisłą okazał się porażką, a inwestorzy miele z ulgą przyjąć wieści o tym, że znaleziono nowego właściciela. Jest on zresztą w naszym kraju dobrze znany.
Dane o konsumpcji sprzed miesiąca zmroziły analityków, a spadek rzędu 6,4 proc. określano jako "śmierć Konsumenta". Główny Urząd Statystyczny właśnie opublikował nowy raport, który da nam odpowiedź, czy gwałtowny spadek sprzedaży był incydentalny, czy też polska gospodarka jest w poważnych tarapatach.
Sezon świąteczny 2024 roku zapowiada się rekordowo dla polskiego rynku przesyłek kurierskich. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Effigy Consulting na zlecenie Federal Express Corporation, od października do grudnia w Polsce zostanie dostarczonych aż 456 milionów paczek. To wzrost o 14,2% w porównaniu do roku ubiegłego, znacznie przewyższający średnią europejską na poziomie 9%. Wzmożony ruch w sektorze logistycznym napędza głównie rozwój e-commerce, który w Polsce odpowiada za ponad 75% wszystkich przesyłek w tym okresie.