Kolejna sieć marketów opuszcza Polskę. Wiadomo, co stanie się ze sklepami
Kolejna sieć handlowa dysponująca sklepami w całej Polsce kraju wycofuje się z naszego rynku. Rozwój nad Wisłą okazał się porażką, a inwestorzy miele z ulgą przyjąć wieści o tym, że znaleziono nowego właściciela. Jest on zresztą w naszym kraju dobrze znany.
Koniec znanej sieci handlu detalicznego w Polsce
Jak informuje poetalspozywczy.pl, z Polski wycofuje się południowoafrykańska sieć sprzedaży detalicznej Spar. Nad Wisłą znamy ją przede wszystkim za sprawą przejęcia sklepów "Piotr i Paweł" i zmiany marki na własne.
W ten sposób błyskawicznie w Polsce pojawiło się blisko 70 sklepów Spar. Mimo rozwiniętej już infrastruktury spuścizny po "Piotrze i Pawel" nie udało się podźwignąć. Serwis Interia informuje, że sprzedaż biznesu w Polsce spotkała się wśród udziałowców Spar z "euforyczną reakcją".
O zamiarze sprzedaży informowano już w IV kwartale 2023 r. Teraz stało się jasne, jakie będą dalsze losy sklepów i samej sieci. Poznaliśmy także tożsamość nowego właściciela.
Rolnicy zablokowali przejście graniczne. Interweniował minister rolnictwa Polacy znów rzucili się na zakupy. GUS pokazał najnowsze dane o sprzedaży. "Alarm odwołany"Wiadomo, kto kupił od Spar, znamy też losy dalsze losy sklepów w Polsce
Biznes Spar w Polsce zakupił Krzysztof Tokarz znany jako założyciel firmy Specjał działającej na rynku dystrybucji i będącej w tej branży jednym z największych graczy. Ponadto Tokarz jest głównym udziałowcem sieci Rabat Detal i sieci Nasz Sklep S.A.
Co ciekawe, umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Spar a Krzysztofem Tokarzem zobowiązuje go do zachowania marki. Z perspektywy konsumentów zmieni się zatem niewiele - wciąż będą mogli robić zakupy w sklepach Spar, Spar Express Eurospar i Spar Mini. Łącznie jest ich w Polsce ponad 200.
W okrągłych słowach komentuje wycofanie się z polskiego rynku Wayne Hodson, prezes zarządu sieci Spar w Polsce:
GK Specjał to bardzo dynamicznie rozwijająca się, szanowana i uznana firma zajmująca się sprzedażą hurtową i detaliczną w Polsce i jest nam niezmiernie miło, że mamy szansę przekazać jej markę Spar. Dzięki ich zaangażowaniu, kontynuacji marki Spar i długotrwałej pozycji na polskim rynku, nie mamy wątpliwości, że Spar będzie się nadal silną i bardzo rozpoznawalną marką w Polsce
Zobacz: Żabka chce wprowadzić zakupy "na kreskę". Pomysł ma wyjątkowo mroczną stronę
Transakcja warta 27 mld dol. rocznie
W budżecie południowoafrykańskiej sieci w wyniku sprzedaży działalności w Polsce zwolnić ma się 27 mld dol. rocznie. Nie jest znana kwota, jaką musiał zapłacić Specjał, jednak transakcja jest już przesądzona. Bezwarunkową zgodę na nią wydał na nią Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.