Trwa awaria w PKP Intercity. Poważne utrudnienia dla pasażerów
Pasażerowie PKP nie mogą kupować biletów drogą elektroniczną. O awarii przewoźnik poinformował w mediach społecznościowych. Jak poinformowano, prace nad usunięciem awarii wciąć trwają. Za jej spowodowaniem mają natomiast stać „czynniki zewnętrzne”.
„Czynniki zewnętrzne"
W godzinach porannych doszło do poważnej awarii systemu sprzedaży biletów PKP Intercity, która sparaliżowała zarówno platformę e-IC, jak i aplikację mobilną przewoźnika. W rezultacie pasażerowie mieli ograniczony dostęp do możliwości zakupu biletów. Jak wynika z komunikatu opublikowanego przez PKP Intercity na platformie X, przyczyną problemów były „czynniki zewnętrzne".
Polacy ocenili swoje banki. Nieoczekiwany lider w rankingu, to pierwsza taka zmiana od lat Wybory na Białorusi. Nie ma niespodzianki, są reakcje i komentarzePKP reaguje
W obliczu zaistniałych trudności przewoźnik wprowadził szereg rozwiązań mających złagodzić skutki awarii. Pasażerowie zostali poinformowani, że bilety można nabywać za pośrednictwem alternatywnych platform partnerskich, takich jak Bilkom i Koleo, a także w tradycyjnych kasach biletowych. Co istotne, bilety są również sprzedawane w pociągach przez konduktorów bez pobierania dodatkowych opłat, co umożliwia pasażerom kontynuowanie podróży pomimo problemów technicznych.
Podróżni mogą zakupić bilety przez strony i aplikacje naszych partnerów, http://m.in. Bilkom czy Koleo, a także w kasach stacjonarnych. Dodatkowo w pociągach konduktorzy sprzedają bilety bez naliczania opłaty pokładowej, należy zgłosić się do konduktora przed wejściem do pociągu. Administratorzy systemu intensywnie pracują nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu e-IC – czytamy.
Odporność polskiej infrastruktury musi być wzmocniona
Awaria pokazuje, jak istotne jest odpowiednie zabezpieczenie systemów informatycznych przed zakłóceniami. Szczególnie w obliczu regularnie przeprowadzanych ze Wschodu cyberataków.
W 2024 roku spółka przewiozła rekordowe 78,5 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 15 proc. względem roku poprzedniego i aż 33 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. Wyjątkowo udany okazał się sezon letni, w którym z usług przewoźnika skorzystało 23,2 mln osób – o 14 proc. więcej niż podczas wakacji w 2023 roku. W szczytowych dniach liczba pasażerów osiągała średnio 252 tys. dziennie.