Twój Profil Zaufany wygaśnie 31 października 2023 r. Co trzeba zrobić?
Polacy masowo dostają SMS z wiadomością o końcu ważności Profilu Zaufanego. Rzeczywiście, wiele osób może spodziewać się unieważnienia tego profilu 31 października. Co trzeba zrobić, by przedłużyć jego ważność?
Alert o unieważnieniu PZ 31 października
Minister Cyfryzacji ustalił, że konieczne jest przeprowadzenie kampanii informacyjnej dotyczącej Profilu Zaufanego. Skierowana jest ona do osób, których profil zostanie samoczynnie unieważniony 31 października br. Obywatele z objętej tym terminem grupy otrzymują SMS-y z informacją na ten temat. Chodzi o te profile, które zostały automatycznie przedłużone podczas trwania pandemii.
Ważność profilu można przedłużyć samodzielnie na stronie pz.gov.pl. Podajemy krok po kroku jak to zrobić.
Wojsko będzie miało nowe smartfony. Pójdzie na to gigantyczna kwotaPrzedłużenie Profilu Zaufanego krok po kroku
Jeśli jesteś w grupie osób, które czeka wygaszenie ważności profilu, powinieneś dostać SMS. Również da się sprawdzić to na stronie pz.gov.pl. Nie ma się jednak czym martwić. Wystarczy zaledwie kilka kroków, aby sobie z tym poradzić.
Przedłużenie Profilu Zaufanego przed 31 października 2023 r.:
1. Należy zalogować się na stronie pz.gov.pl za pomocą danych logowania nazwa/email i hasło, bądź przy pomocy banku. Jeśli nie pamiętasz danych, kliknij odpowiedni przycisk. Otrzymasz pomoc na maila.
2. Po zalogowaniu trzeba następnie zaznaczyć opcję “Przedłuż ważność lub zmień dane” i przejść dalej.
3. Konieczne jest potwierdzenie maila oraz telefonu.
4. Trzeba użyć haseł, które zostaną przesłane wiadomością na maila. i telefon. Konieczne jest użycie obydwu haseł.
Jeśli kody autoryzacyjne zostaną wpisane prawidłowy, to wyskoczy informacja o przedłużeniu ważności profilu zaufanego o 3 lata. Przyjdzie także mail z potwierdzeniem.
Zmiana metody autoryzacji
Po przedłużeniu ważności profilu nastąpią pewne zmiany - nie będzie już opcji logowania się za pomocą bankowości elektronicznej. Trzeba będzie zalogować się nazwą użytkownika i hasłem, a metoda autoryzacji będzie polegała na SMS-ie z kodem lub powiadomieniu push w aplikacji mObywatel.
Aby uruchomić logowanie bankowością, trzeba po zalogowaniu ponownie wejść w ustawienia i zmienić dostawcę tożsamości na bank. Można to zrobić w Szczegółach profilu → Zmień dostawcę tożsamości na bank → Metoda autoryzacji → Wybór banku z listy → Zmień dostawcę tożsamości. Zostaniesz przeniesiony do strony logowania banku, gdzie należy wykonywać czynności wyświetlane na monitach, aby powiązać konta.