Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Nowa rzeczywistość w galeriach. Czy można mierzyć ubrania i testować kosmetyki? To nie takie oczywiste
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 10.05.2020 02:00

Nowa rzeczywistość w galeriach. Czy można mierzyć ubrania i testować kosmetyki? To nie takie oczywiste

Fot. Jan Bielecki/East News,Warszawa, 04.05.2020. Otwarcie galerii handlowych w ramach drugiego etapu luzowania obostrzen w zwiazku z epidemia koronawirusa w Polsce.
Jan Bielecki/East News

Ubrania nie wszędzie przymierzysz

Otwarcie sklepów w galeriach handlowych podlega ścisłym wymaganiom sanitarnym, a dla właścicieli to duże wyzwanie logistyczne. Nie wszystkie sklepy zdecydowały się na udostępnienie przymierzalni. Sieć H&M zdecydowała, że ubrania, buty i dodatki można przymierzać tylko w domu, w placówce nie będzie to możliwe. Jeżeli ubrania okażą się niedopasowane, to klienci mogą dokonać zwrotu. Także sieć KappAhl nie otworzyła przymierzalni dla klientów.

W tych sieciówkach przymierzysz ubrania

Natomiast koncern LPP, właściciel takich marek jak Reserved, Sinsay, House, Cropp i Mohito poinformował, że sklepy zostały przygotowane zgodnie z wymaganiami GIS. W wymienionych sklepach będzie można przymierzać ubrania w przymierzalniach. Pomieszczenia będą regularnie dezynfekowane. Firma zaznacza, że w sytuacji, gdy nie możliwe będzie spełnienie wymogów, klienci będą proszeni o przymierzanie ubrań w domu. Procedury zwrotów ciągle obowiązują.

Również Zara zdecydowała się na udostępnienie przymierzalni. Dezynfekcji podlegają nie tylko pomieszczenia, ale również ubrania i inne produkty sprzedawane przez sieć. W komunikacie przesłanym serwisowi Wprost.pl możemy przeczytać, że ubrania są dezynfekowane za pomocą parownicy do ubrań w wysokiej temperaturze. Oczyszczanie innych produktów jest dostosowane do jego wykonania.

Perfumerie także otwarte

Swoje salony otworzyła również Sephora. Przy wejściu do perfumerii klienci znajdą płyn do dezynfekcji i jednorazowe rękawiczki. Sieć prosi klientów,by nosili maseczki, i zwraca uwagę, że również pracownicy mają taki obowiązek. Sieć przekazała, że na razie nie przywraca serwisów makijażowych oraz pielęgnacyjnych. Testowanie i poznawanie produktów umożliwiają sklepowi konsultanci.