Od lutego będą kontrolować twoje rozmowy w urzędzie. Celem "eliminacja przypadków niewłaściwych"
Urząd skarbowy pod lupą resortu finansów
Kontrola będzie obejmować urzędników, którzy odpowiadają za obsługę podatników w urzędach skarbowych. Ale sprawdzeni zostaną także ci kontrolujący. Dlaczego Ministerstwo Finansów chce sprawdzać urzędy skarbowe?
O tym, jaki jest cel kontroli powiedział Tomasz Słaboszowski, wiceminister finansów i zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Jego zdaniem ocena satysfakcji z usług realizowanych przez KAS jest kluczowa dla eliminowania “przypadków niewłaściwych”.
Urząd skarbowy sprawdzany już od lutego
Słaboszewski nie wytłumaczył jednak, na czym ma polegać ta “niewłaściwość”. Wiceszef resortu finansów powiedział tylko, że jeśli ministerstwo nie będzie miało wiedzy na temat tych przypadków, to komunikacja podatników z urzędem skarbowym będzie trudniejsza.
- Przewidujemy, że wdrożenie nastąpi na początku lutego. Mamy kilka ścieżek: zarówno tradycyjne, papierowe, ale będą też internetowe - powiedział Słaboszowski cytowany przez BIP.
Sprawdzą, czy się starają
Wiceminister finansów zapowiedział, że zostanie stworzony “stały kanał informacyjny”, dzięki któremu resort będzie próbował sprawdzać w szczególności profesjonalizm działania pracowników urzędu skarbowego w trakcie kontroli.
- Nie będziemy wchodzili w ocenę merytoryczną, bo ta należy do organów pierwszej i drugiej instancji. Nie chcemy instancyjności naruszać, natomiast będziemy badać, czy postawa naszych pracowników i funkcjonariuszy, którzy działają podczas kontroli jest profesjonalna, godna i uwzględnia szacunek dla klienta zewnętrznego - zaznaczył Tomasz Słaboszowski.