PKO BP pilnie ostrzega klientów. Ich pieniądze są w dużym niebezpieczeństwie
W ostatnim czasie bardzo łatwo zostać ofiarą oszustwa. Co kilka dni banki wydają komunikaty, w których ostrzegają swoich klientów o kolejnych próbach wyłudzenia wrażliwych danych. Jeden z czołowych graczy na polskim rynku bankowości, po raz kolejny alarmuje swoich usługobiorców.
PKO BP ostrzega
Oszuści wynajdują coraz bardziej zaawansowane metody, żeby uzyskać dostęp do danych klientów banków, a tym samym ich pieniędzy.
W poniedziałek, 27 lutego , PKO BP opublikował komunikat , w którym ponownie ostrzegł swoich klientów przed osobami, próbującymi wyłudzić pieniądze. Podszywają się oni pod pracowników banku . Powołują się na " względy bezpieczeństwa " i proszą o udzielenie dostępu do bankowości internetowej, a nawet zainstalowania na smartfonie aplikacji do zdalnej weryfikacji.
Uwaga na podejrzane wiadomości
Przedstawiciele banku polecają zachować ostrożność w przypadku wiadomości otrzymywanych drogą SMS, Messenger, WhatsApp itd.
Uważać musimy także na wiadomości od nieznanych osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym , w których jesteśmy proszeni o kliknięcie w link i podanie danych .
"W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej " - informuje bank.
Weryfikujmy informacje
" PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu" - czytamy w komunikacie wydanym przez bank.
Przedstawiciele banku podkreślają, że pracownik instytucji podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi o podanie haseł dostępu, wypłatę pieniędzy lub wpłatę ich na inne konto, a także o wyrażenie zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.
Musimy zachować ostrożność i w razie jakichkolwiek wątpliwości skonsultować się z infolinią banku. " Jeśli odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika innej instytucji np. KNF, prokuratury, policji czy BIK, skontaktuj się telefonicznie z instytucją na numer telefonu, który jest opublikowany na jej stronie internetowej " - przestrzega bank.