Uwielbiana przez Polaków sieć odzieżowa nie próżnuje. Otwiera sklepy w nowych lokalizacjach

Jedna z czołowych europejskich sieci oferujących odzież w przystępnych cenach coraz wyraźniej umacnia swoją pozycję w Polsce. Mimo że od jej debiutu na polskim rynku minęło zaledwie kilka lat, firma zaskakuje kolejnymi, śmiałymi posunięciami. Tym razem nie chodzi jedynie o otwieranie nowych sklepów – tempo i rozmach zmian mówią wiele. Co zamierza irlandzki gigant i w jakich galeriach handlowych będzie można wkrótce zrobić u niego zakupy?
Polska znów na celowniku zagranicznego giganta. Rynek przyciąga coraz więcej inwestorów
Polska nie od dziś jest łakomym kąskiem dla dużych zagranicznych marek detalicznych. Niskie koszty prowadzenia działalności, duży rynek konsumentów i szybko rozwijające się miasta sprawiają, że wiele firm właśnie tutaj decyduje się inwestować kolejne środki. Nowe otwarcia nie dotyczą już tylko Warszawy, Krakowa czy Wrocławia – coraz częściej na mapie ekspansji pojawiają się również miasta z tzw. drugiej ligi.
Dla zagranicznych gigantów kluczowe są dziś lokalizacje w dużych galeriach handlowych – najlepiej już rozpoznawalnych i odwiedzanych przez klientów codziennie. Nie bez znaczenia jest także rosnące bezrobocie w niektórych regionach, które dla firm oznacza jedno – większą dostępność chętnych do pracy. Czy to początek nowej fali ekspansji?


Kolejne lokalizacje już wybrane, otwarcia zaplanowane na najbliższe miesiące
W komunikacie prasowym przesłanym do mediów firma zapowiedziała rozbudowę swojej sieci handlowej o kolejne trzy lokalizacje. Choć szczegółów nie ujawniono od razu, wiadomo, że proces rekrutacji już trwa, a przygotowania do uruchomienia placówek są na zaawansowanym etapie.
Tajemniczy inwestor to Primark — międzynarodowa sieć sklepów odzieżowych pochodząca z Irlandii, która od kilku lat buduje swoją obecność w Polsce. W ofercie można znaleźć odzież damską, męską i dziecięcą, a także kosmetyki, bieliznę i produkty do wyposażenia wnętrz w bardzo przystępnych cenach. Nie dziwi więc fakt, że cieszy się dużą popularnością, zwłaszcza wśród młodszych klientów, którzy szukają modnych ubrań za niewielkie pieniądze.

Według zapowiedzi nowe sklepy powstaną w trzech popularnych centrach handlowych zlokalizowanych w dużych miastach z różnych części kraju. Wyraźnie widać, że firma stawia na szeroką dystrybucję geograficzną, nie ograniczając się do jednej aglomeracji. W branży mówi się o tym jako o największym skoku tej marki w Polsce od lat.
Rozwój działalności w Europie Środkowo-Wschodniej to nasz strategiczny priorytet, a Polska odgrywa w tej układance kluczową rolę - zapowiadają przedstawiciele spółki w komunikacie prasowym.
Kto za tym stoi, gdzie dokładnie powstaną sklepy i ile miejsc pracy czeka na Polaków?
Primark ma obecnie kilka sklepów w Polsce, a ich liczba stopniowo rośnie. Do tej pory zakupy w sklepach o intensywnie błękitnym kolorze logo można było zrobić w:
- Warszawie – Galeria Młociny (pierwszy sklep w Polsce, otwarty w 2020 roku),
- Krakówie – Galeria Krakowska,
- Poznaniu – Posnania,
- Wrocławiu – Wroclavia,
- Katowicach – Silesia City Center,
- Łodzi – Manufaktura,
- Bydgoszczy – Zielone Arkady,
- Lublinie – Tarasy Zamkowe.

Jak poinformowano w komunikacie, marka zainwestuje ponad 25 mld euro, by otworzyć nowe sklepy w następujących lokalizacjach:
- Lublinie (Atrium Felicity),
- Białymstoku (Atrium Biała),
- Warszawie (Atrium Promenada).
Każdy z nowych obiektów ma zaoferować łącznie niemal 8 tys. m² powierzchni handlowej, co oznacza wzrost całkowitej powierzchni sieci w Polsce o ponad 25%. Co więcej, utworzone zostanie nawet 400 nowych miejsc pracy, głównie w sektorze sprzedaży detalicznej.
Maciej Podwojski, dyrektor regionalny Primark na Europę Środkowo-Wschodnią, podkreślił:
Polska to dla nas strategiczny rynek, na którym Primark stale poszerza swoją obecność. Zaledwie cztery lata po otwarciu pierwszego sklepu zbudowaliśmy silny biznes z lojalną i rosnącą bazą klientów.
Primark posiada obecnie 7 sklepów w Polsce, a po otwarciach w latach 2025/2026 i 2026/2027 liczba ta wzrośnie do dziesięciu. Marka działa również w Czechach, Rumunii, na Węgrzech, Słowacji i w Słowenii – w sumie 16 sklepów w regionie i 450 na całym świecie.





































