Vectra podnosi ceny. Fatalne informacje dla wielu Polaków
Dostawca usług telekomunikacyjnych Vectra poinformował o podwyżce swoich cen, czego powodem ma być „obecna sytuacja gospodarcza”. Proces odbywa się w ramach waloryzacji, co budzi pytania o to, czy podwyżka cen może być dla odbiorców usług Vectry podstawą do wypowiadania umów.
Podwyżki cen usług Vectry
Podwyżki cen obejmą wszystkich klientów Vectry i spółki Multimedia Polska, którzy zawarli nowe umowy lub zmieniali warunki swoich umów, lecz nie objęła ich waloryzacja z drugiego półrocza minionego roku. W komunikacie nie podano dokładnych kwot, jednak podwyżki będą się sięgać ok. 11,4 proc.
Dlaczego akurat tyle? Vectra twierdzi, że nie podwyższa swoich cen, lecz je waloryzuje czy też urealnia. Służy temu wskaźnik cen towarowi usług konsumpcyjnych publikowany przez Główny Urząd Statystyczny, a ten w skali średniorocznej wyniósł właśnie 11,4 proc. Słowem – podwyżki „bo inflacja”.
Vectra aktualizuje dekodery z wadliwym oprogramowaniem. Będą rekompensatyNie podnosi, lecz „urealnia”
Z jednej strony Vectra przekonuje, że podwyżki są podyktowane czynnikiem niezależnym od samej spółki, a z drugiej stara się jej uzasadnić inwestycjami i rozwojem infrastruktury. Dzięki nim zwiększony został m.in. zasięg dostaw internetu o szybkości do 1,2 Gb/s.
Firma podkreśla ponadto, że przy średniej prędkości 215 Mb/s internet w Vectrze przyśpieszył w rankingu SpeedTest.pl o 22 proc. rok do roku. O 14 proc. spadł z kolei ping. Te wyniki mają przekładać się na pozycję lidera pod względem szybkości internetu w Warszawie i 60 innych miejscowościach.
Sprawie przyjrzy się UOKiK
Uzasadnianie podwyżki cen swoich usług inflacją według Vectry uniemożliwia rozwiązywanie z nią umów bez ponoszenia konsekwencji w postaci kar umownych. Powoływanie się na wskaźniki GUS ma być dla spółki podstawą do zmiany warunków umów w trakcie ich obowiązywania.
Jak donosi serwis wirtualnemedia.pl, taka argumentacja nie przekonuje klientów, którzy w znacznej liczbie zgłosili praktyki usługodawcy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta już w zeszłym roku. Warto przypomnieć, że już raz za podobne praktyki Vectra została ukarana karą finansową w wysokości ponad 22 mln zł.
Źródło: isbtech.pl/UOKiK/wirtualnemedia.pl