Wavemaker i GroupM zapewniają ekskluzywne partnerstwo reklamowe na platformie SkyShowtime w Polsce
Reklamy wchodzą w streaming VOD. Pierwszy serwis streamingowy właśnie inaugurował model współpracy z markami, kolejny już ten krok zapowiedział. Twój ulubiony serwis streamingowy reklamy zaproponował użytkownikom już dawno, tylko jeszcze nie w Polsce.
ShyShowTime przeciera szlak. Reklamy w streamingu
SkyShowTime , najnowszy europejski serwis streamingowy, sprzedaje miejsce reklamowe . Pierwszym kontrahentem na polskim rynku jest Biedronka (Jeronimo Martins), Ikea i L'Oreal . Operatorem czasu reklamowego na wyłączność jest Paramount Advertising International, spółka Paramount oddelegowana do obsługi segmentu reklam (Paramount Global posiada jedną z największych bibliotek tytułów filmowych na świecie).
W kolejce, tuż za SkyShowTime, czeka Max , od HBO . Firma już zapowiedziała zakontraktowanie opcji subskrypcyjnej z reklamami.
“Witamy na rynku reklamowym SkyShowTime, startujący z planami reklamowymi, a zaraz powitamy MAX, który wcześniejszy, czysto subskrypcyjny model, wzbogaci o opcję z reklamami ” - zapowiedział w czwartek 23 maja Maciej Olenderczyk, szef Advanced TV w Grupie M - marce wyspecjalizowanej w modelu Addressable TV, czyli personalizowaniu zestawu reklam, która debiutowała w Polsce w 2023 r.
Reklamy w streamingu. Co z tego mamy?
Platformy streamingowe wprowadzają podobne modele od dłuższego czasu, Netflix, który wciąż króluje w segmencie streamingu, podobne rozwiązanie oferuje już w USA. W Polsce, jak dotąd, nic podobnego się nie pojawiło, ale możliwe, że to kwestia czasu. Rozwiązanie SkyShowTime w skali całej Europy jest bowiem pionierskie - to pierwsza firma, która wprowadziła pakiet subskrypcyjny z reklamami na wszystkich swoich rynkach.
Wprowadzając subskrypcję Standard z reklamami, serwis SkyShowtime daje użytkownikom dwie opcje korzystania z oferty – z reklamami i bez nich – w dwóch atrakcyjnych cenach. Oferując wszystkim swoim klientom dwa rodzaje subskrypcji, SkyShowtime nadal będzie dostarczać treści premium, jednocześnie stawiając na elastyczność i wartość, jaką niesie swoboda wyboru - czytamy w komunikacie spółki.
Pakiet standard z reklamami jest, rzecz jasna, tańszy; w skali miesiąca to wydatek 19,99 zł, podczas gdy za pakiet bez reklam przyjdzie zapłacić 24,99 zł.
Reklamy w streamingu. Firmy stawiają na pre-roll
Maciej Walczybok, VP AdSales Northern Central Eastern Europe w tym kontekście przekazuje, że to “pionierska propozycja dla reklamodawców w Polsce”. Precyzując model wyświetlania reklam podaje, że spoty są użytkownikom wyświetlane w taki sposób, by nie przerywać filmów . “Oferujemy przy nich wyłącznie format pre-roll, natomiast w serialach zarówno pre-roll, jak mid-roll”. Pre-roll to model wyświetlania reklam przed rozpoczęciem właściwego materiału, mid-roll to te, które materiał przerywają w trakcie. Ten drugi zobaczymy zatem tylko w serialach.
Polscy marketerzy już od kilku lat czekali na otwarcie świata płatnego streamingu na reklamy. […] klienci doceniają możliwości precyzyjnego dotarcia, telewizyjną jakość przekazu i wysokie parametry uwagi, jakie zapewnia taka reklama. Liczymy, że tropem SkyShowtime w Polsce pójdą wkrótce kolejni globalni gracze - dodaje.
Zobacz też: Takiej reklamy w Polsce jeszcze nie było. C&A wypuściło 20-sekundowy spot. Początek trendu?