Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Ważny komunikat dla klientów PKO BP. Jeśli tego nie dopilnujesz, bank może zablokować konto
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 25.08.2023 21:39

Ważny komunikat dla klientów PKO BP. Jeśli tego nie dopilnujesz, bank może zablokować konto

PKO BP-bank-siedziba-logo PKO-biznesinfo
Biznesinfo

Bank PKO BP obsługuje 11,7 mln klientów, a wartość jego aktywów wynosi 444 mld zł – to czyni go niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W pierwszej połowie sierpnia PKO BP wydał ważny komunikat związany z aktualizacją danych i dostępem do konta. Ci, którzy nie dopilnują formalności w określonym czasie, muszą mieć świadomość, że bank może częściowo zablokować ich dostęp do konta.

Ważna informacja dla klientów PKO BP

Aktualizacja danych, które podajemy naszemu bankowi, jest bardzo ważna pod różnymi względami. Numer telefonu pozwala korzystać w pełni z aplikacji IKO i potwierdzać transakcje kodem SMS. Na adres korespondencyjny bank wysyła nową kartę płatniczą, jeszcze zanim wygaśnie ważność poprzedniej, natomiast aktualny adres e-mail umożliwia otrzymywanie wyciągów elektronicznych. Kluczem do wszystkiego jest jednak ważny dowód osobisty.

Jeśli dokument tożsamości, który masz podany w banku, stracił ważność, po 30 dniach ze względów bezpieczeństwa częściowo zablokujemy Ci dostęp do aplikacji IKO i serwisu iPKO – informuje bank w komunikacie do klientów. W praktyce oznacza to, że klient traci możliwość zarządzania finansami w aplikacji IKO i serwisie iPKO, np. zlecania przelewów lub sprawdzania historii transakcji, składania wniosków i zawierania umów online przykładowo o lokaty, ubezpieczenia lub pożyczki oraz załatwiania spraw urzędowych przez iPKO. Aby korzystać ze wszystkich funkcji oferowanych przez bank, klient musi zaktualizować swój dokument tożsamości.

Ogromne zainteresowanie znanym rządowym programem. Można otrzymać kilka tysięcy złotych W Polsce narasta problem fikcyjnych rekrutacji. Fałszywe oferty prowadzą do strat finansowych

Jak to zrobić?

Możesz to zrobić w zaciszu własnego domu, bez konieczności odwiedzania placówki bankowej (choć oczywiście takie rozwiązanie też jest dostępne). Poza tym opcje są następujące: aplikacja IKO, serwis iPKO lub rozmowa telefoniczna. Jeśli wybierzesz pierwszą z wymienionych, to po otwarciu aplikacji musisz wybrać swój profil (lewy górny róg), następnie Twoje dane – Dokument tożsamości i na końcu – Zmień dokument tożsamości.

Jeśli dokonujesz tej zmiany poprzez serwis IPKO, czynności przebiegają w ten sposób: wybierasz swój profil (prawy górny róg), później – Ustawienia – Profil i dane – Dokument tożsamości i na końcu klikasz – Zmień. Jeśli chcesz, możesz też zmienić dane dokumentu przez telefon, dzwoniąc pod numer 800 302 302 (nie ma opłat dla numerów krajowych w Polsce, w pozostałych przypadkach opłata zgodna ze stawką operatora).

Czy w ten weekend czekają nas jakieś utrudnienia w PKO BP?

W najnowszym komunikacie PKO BP informuje, że 27 sierpnia w godzinach od 5:30 do 18:00 nastąpi przerwa w działaniu usług moBiLETU. W tym czasie nie kupisz biletu komunikacyjnego i nie zapłacisz za parking. Przerwa jest związana z pracami modernizacyjnymi po stronie dostawcy usługi – Mobile Traffic Data Sp. z o.o., właściciela rozwiązania technicznego moBILET – informuje PKO BP.