BiznesINFO.pl Polska i Świat Webinary w edukacji: o czym pamiętać przy planowaniu?
materiały partnera

Webinary w edukacji: o czym pamiętać przy planowaniu?

5 września 2022
Autor tekstu: Redakcja BiznesInfo

Tylko w 2021 roku w webinarach wzięło udział ponad 24 000 000 uczestników, a sama liczba wydarzeń online sięgnęła 2 000 000. Video-streaming stał się naturalnym narzędziem komunikacji firm, od nakręconych smartfonem stories, aż po studyjne webinary z wielotysięcznym gronem odbiorców. To jednak nie oznacza, że musisz wpadać wyłącznie w jedną z tych grup. Chcesz wiedzieć, jak przygotować się do webinaru, który powali Twoich widzów na kolana i to bez studyjnego sprzętu, i zespołu technicznego? Sprawdź triki, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy.

Wybierz odpowiednie narzędzie

To, co ważne na etapie organizacji webinaru, to łatwość jego promocji, oszczędność czasu w komunikacji z uczestnikami oraz swoboda planowania np. jego formy - przygotowane wcześniej nagranie lub wydarzenie na żywo.

Ważne, żeby narzędzie umożliwiało wysyłkę przypomnień oraz łatwą integrację z bazą emaili. Bez względu na to, czy organizujesz wewnętrzne szkolenie dla nowych członków zespołu, czy płatne kursy lub lekcje, chcesz, żeby ich uczestnicy byli na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami. A przecież korespondowanie z każdym z kilkudziesięciu lub kilkuset uczestników jest szalenie czasochłonne. Tu w sukurs mogą przyjść narzędzia do automatyzacji Twoich zadań, ale o nich więcej poczytać możesz tutaj. Wizytówka wydarzenia w samej platformie, jeśli to do niej chcesz kierować płatne kampanie reklamowe, będzie wygodnym i oszczędzającym czas rozwiązaniem. Dostawca narzędzia powinien też zapewniać narzędzia przydatne do prowadzenia prezentacji np. możliwość dodania formatu video, żeby móc podnieść jego atrakcyjność.

Ostatnie na co warto zwrócić uwagę przy wyborze platformy, to dostępność wsparcia technicznego na żywo. Solidne praca przy organizacji pozwala uniknąć wielu potknięć, a świadomość zespołu czuwającego nad bezpieczeństwem wydarzenia, to o jeden (duży!) stres mniej.

Dobierz funkcjonalności: 

List obaw związanych z prowadzeniem wydarzenia online na pewno jest długa. Zjadająca Cię trema i uciekająca widownia są przynajmniej w pierwszej trójce. To zupełnie naturalne i naprawdę często spotykane, nawet u tzw. “wyjadaczy”. Poniżej kilka naszych narzędziowych sztuczek, które pomogą pozostać na długo w pamięci oglądających, a Tobie rozładować napięcie trakcie webinaru.

Whiteboard 

Funkcjonalność wprost stworzona do budowania interakcji z odbiorcami. Możesz na żywo rysować diagramy, wskaźniki, tabelki lub zabawne ilustracje oddające to, o czym akurat mówisz czy po prostu symbole-drogowskazy pomagające nadążyć za Twoim tokiem myślenia. Zapraszaj swoich obserwatorów do kreatywnej współpracy, dzięki niej przełamiesz bariery.

Czat tekstowy

To najlepszy sposób na pozostanie w kontakcie w trakcie wydarzenia i bez przerywania webinaru. Jeśli wzbudzisz szczególne zainteresowanie lub coś będzie niejasne, słuchający mogą przekazać to natychmiast. Podniesiesz jakość wykładu i wzbudzisz zaufanie pokazując, że to dwustronna relacja i zdanie słuchaczy jest dla Ciebie ważne.

Obserwuj nas w
autor
Redakcja BiznesInfo

Redakcja BiznesInfo

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat