Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Wystartował Millennium Docs Against Gravity. Jest pewne, że współpraca zostanie przedłużona na kilka lat
Rafał Szpręgiel
Rafał Szpręgiel 14.05.2024 15:42

Wystartował Millennium Docs Against Gravity. Jest pewne, że współpraca zostanie przedłużona na kilka lat

Millennium festiwal
Fot. materiały prasowe

Ruszyła 21. edycja największego festiwalu filmowego w Polsce, jakim jest Millennium Docs Against Gravity. W tym roku przewodzące hasło to ,,W relacji ze światem’’. Bank nieprzerwanie od 19 lat jest mecenasem festiwalu, a dodatkowo współpraca jest na tyle udana, że zostało zapowiedziene przedłużenie współpracy na kolejne 3 lata. Sam festiwal będzie odbywał się od 10 do 19 maja w siedmiu miastach (Warszawa, Wrocław, Gdynia, Poznań, Katowice, Łódź, Bydgoszcz).

Rola Banku Millennium w festiwalu filmowym. Wśród nominowanych film polskiej reżyserki

Bank Millennium to nie tylko sponsor festiwalu Millennium Docs Against Gravity, lecz jest też fundatorem Nagrody Głównej. W tegorocznej edycji w rywalizację o Nagrodę Banku Millennium zawalczy 12 filmów z całego świata, między innymi ,,Agent szczęścia’’, ,,Nie chcemy innej ziemi’’ oraz ,,Ostatnia wyprawa’’, której reżyserką jest Eliza Kubarska. 

To właśnie polskie filmy cieszą się ogromną popularnością podczas Millennium Docs Against Gravity. O ich wyjątkowości wypowiedział się Wojciech Diduszko, dyrektor Konkursu Polskiego MDAG: - Sztuka filmowa pokazuje to, co czasem nieuchwytne i niewyrażalne - w polskich filmach dokumentalnych z 2024 roku widać głód bliskości, szczerości, odnalezienia siebie w relacji ze światem i innymi, pragnienie pokonania własnych słabości, ujrzenia rzeczywistości na nowo – kwituje dyrektor.

W tym roku najlepsze polskie produkcje dokumentalne powalczą w trakcie festiwalu o trzy nagrody - Nagrodę dla Najlepszego Filmu Polskiego, Nagrodę Smakjam za Najlepszą Produkcję oraz Nagrodę Stowarzyszenia Kin Studyjnych. Warto odnotować, że 9 z 12 konkursowych filmów będzie miało swoje światowe premiery podczas tegorocznego festwialu.

Poważna awaria w Pekao. Dotyczy klientów z całej Polski

Sukces współpracy owocuje - Iwona Jarzębska poinformowała o przedłużeniu umowy o trzy lata

W swojej mowie początkowej Dyrektor Departamentu Public Relations Banku Millennium, Iwona Jarzębska, poinformowała o przedłużeniu współpracy na kolejne trzy lata. Ponadto zwróciła uwagę na to, jakie zadanie w obecnych czasach posiada bank jako instytucja zaufania publicznego: 

- Z przyjemnością, wspólnie z organizatorami zapraszamy na festiwal. To już 19 rok współpracy banku i festiwalu i planujemy jej przedłużenie na kolejne trzy lata. Przez te lata kwestie zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu i środowiskowe stały się kluczowym elementem strategii banku, który konsekwentnie realizuje swoje cele z obszaru ESG [Środowisko, Społeczeństwo i Zarządzanie]. Wierzymy, że na banku, jako instytucji zaufania publicznego, spoczywa szczególny rodzaj odpowiedzialności za budowanie świadomości w wielu kwestiach – nie tylko biznesowych czy ekonomicznych, ale też takich jak ekologia, ochrona środowiska i klimatu, zrównoważony rozwój. – stwierdziła Iwona Jarzębska 

Jakie filmy są szczególnie ważne podczas Millennium Docs Against Gravity?

Co roku szczególnie ważną część MDAG stanowią filmy skupiające się na tematyce związanej z ekologią, głównie z uwagi na zmiany klimatyczne, będące w tym momencie jednym z najważniejszych problemów współczesnego świata. Filmy w tym roku przedstawiają, jak ważne jest pozostawanie w relacji ze światem i budowaniem silnych społeczności lokalnych, nie zatracając przy tym dbania o indywidualne szczęście.  

Bank Millennium od powstania, czyli od 35 lat, jest bardzo zaangażowany kulturalnie. Równolegle do działalności biznesowej bank wspiera przedsięwzięcia kulturalne o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Jest mecenasem kultury 360°, promuje sztukę w niemal wszystkich jej formach, chodzi tu chociażby o muzykę, malarstwo, rzeźbę, film, teatr, fotografię, literaturę czy też performance. Sięga po kulturę niszową i popularną, jest z założenia partnerem długodystansowym. Wsparcie na tym polu pozostaje dla banku bardzo istotne.