Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Zacznie się już niedługo. Action zaskoczy swoich klientów, szykuje coś nowego
Piotr Szczurowski
Piotr Szczurowski 24.07.2024 18:10

Zacznie się już niedługo. Action zaskoczy swoich klientów, szykuje coś nowego

Sklep Action
fot. Materiały Prasowe, action.com

Holenderska sieć dyskontów Action ma ambitne plany, które mogą znacząco wpłynąć na rynek detaliczny w Europie. W drugiej połowie 2024 roku firma zamierza otworzyć setki nowych sklepów, zwiększając swoją obecność na kluczowych rynkach i stworzyć tysiące nowych miejsc pracy.

Action zapowiada ambitne plany. Sieć zamierza otworzyć kilkaset nowych sklepów

Sieć Action ogłosiła plany otwarcia aż 330 nowych sklepów do końca 2024 roku. Tylko w pierwszej połowie roku firma zdołała otworzyć 119 nowych placówek, co tylko potwierdza, że jej ambitne plany jak najbardziej są do zrealizowania. Aktualnie Action obsługuje ponad 17,3 mln klientów tygodniowo w 2685 sklepach rozmieszczonych w 12 krajach, w tym w Polsce, Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu i Austrii.

Ekspansja sieci wiąże się również z tworzeniem nowych miejsc pracy. Do tej pory w 2024 roku Action stworzył 3182 nowych stanowisk pracy, a planowane otwarcie kolejnych sklepów przyczyni się do dalszego wzrostu zatrudnienia. Obecnie w sklepach holenderskiej firmy zatrudnionych jest ponad 72 tys. pracowników.

Absolutny hit w Biedronce. Do sklepów ustawią się długie kolejki

Action o względu Polaków rywalizuje m.in. z Pepco. Nowe sklepy mają przyciągnąć klientów

Zwiększenie liczby sklepów to, obok marek własnych, jedno z głównych narzędzi, które ma pomóc w ekspansji sieci na europejskim rynku. Produkty oferowane przez marki dostępne wyłącznie w sieci Action cieszą się dużym uznaniem wśród klientów dzięki, jak twierdzi sama firma, atrakcyjnemu stosunkowi ceny do jakości.

Nasi klienci bardzo cenią marki własne Action ze względu na ich bezkonkurencyjny stosunek ceny do jakości. Dlatego nieustannie inwestujemy w jakość i trwałość tych produktów - podkreśla dyrektor generalny sieci Hajir Hajji.

Action sympatię klientów zyskał również dzięki regularnym promocjom. W zeszłym roku sieć obniżyła ceny ponad 1,3 tys. produktów, co stanowiło uzupełnienie wcześniejszych 2,5 tys. obniżek. Tego rodzaju działania przyciągają klientów poszukujących dobrych okazji i wysokiej jakości produktów w przystępnych cenach.

Action zapowiada ekspansję. Pepco również ma ambitne plany

Action na rynku rywalizuje z innymi dyskontami i nie jest jedyną siecią detaliczną, która ma ambitne plany ekspansji. Również Pepco, oferujące artykuły domowe, ogłosiło otwarcie co najmniej 400 nowych placówek w najbliższym czasie. Andy Bond, przewodniczący rady dyrektorów grupy, zapowiedział, że firma dąży do zbudowania wiodącej pozycji na rynku europejskich detalistów dyskontowych. Planowane otwarcia mogą sprawić, że Pepco jeszcze w 2024 roku przekroczy liczbę 5 tys. placówek.

Ekspansja sieci Action to strategiczny krok, który ma na celu umocnienie pozycji firmy na rynku europejskim i dalszą rywalizację o klienta z konkurencyjnymi sieciami. Nowe sklepy, inwestycje w marki własne oraz atrakcyjna polityka cenowa stanowią kluczowe elementy strategii. Nic dziwnego, że konkurencja również zapowiada intensywne działania - wszystko wskazuje na to, że rywalizacja pomiędzy dyskontami w najbliższych miesiącach będzie wyjątkowo zaciekła.