Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Jedna z wielkich sieci handlowych będzie zapraszać klientów w niedzielę. Mimo zakazu handlu
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 16.10.2019 02:00

Jedna z wielkich sieci handlowych będzie zapraszać klientów w niedzielę. Mimo zakazu handlu

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Zakaz handlu to nie przeszkoda

Sieć Makro Polska rozpoczęła swoją nową kampanię 11 października, czyli tuż przed niedzielą, podczas której obowiązuje zakaz handlu. Kampania opiera się na reklamach w dziennikach lokalnych, ale wykorzystuje też wieloformatowe siatki na budynkach sklepowych, billboardy, a także materiały POS. Akcja będzie też prowadzona w mediach społecznościowych.

Kampania została zaprojektowana w interesujący sposób. Akcja wykorzystuje elementy real-time marketingu i kontrowersyjny temat niedziel handlowych. W mediach społecznościowych hasło promujące zaczyna się od słów “Makro jest zamknięte w najbliższą niedzielę, ale zapraszamy do sklepów i restauracji naszych klientów”.

Makro chce promować przedsiębiorców

Celem kampanii Makro jest promowanie partnerów, którzy prowadzą mniejsze sklepy i restauracje w budynkach należących do sieci. Ponieważ takie placówki działają jako lokalne biznesy, to mogą prowadzić działalności także w niedziele, podczas których obowiązuje zakaz handlu.

Makro to niemiecka sieć hurtowni samoobsługowych (tzw. cash and carry) gastronomicznych i hurtowni artykułów biurowych dla firm i przedsiębiorców. Makro jest częścią Metro Group, jednego z największych na świecie koncernów handlowych.

W Polsce zakaz handlu obowiązuje od 2018 roku i dotyczy wszystkich niedziel oprócz ostatniej wypadającej w miesiącu. Od przyszłego roku zakaz handlu będzie obejmował wszystkie niedziele.