Jedna z wielkich sieci handlowych będzie zapraszać klientów w niedzielę. Mimo zakazu handlu
Zakaz handlu to nie przeszkoda
Sieć Makro Polska rozpoczęła swoją nową kampanię 11 października, czyli tuż przed niedzielą, podczas której obowiązuje zakaz handlu. Kampania opiera się na reklamach w dziennikach lokalnych, ale wykorzystuje też wieloformatowe siatki na budynkach sklepowych, billboardy, a także materiały POS. Akcja będzie też prowadzona w mediach społecznościowych.
Kampania została zaprojektowana w interesujący sposób. Akcja wykorzystuje elementy real-time marketingu i kontrowersyjny temat niedziel handlowych. W mediach społecznościowych hasło promujące zaczyna się od słów “Makro jest zamknięte w najbliższą niedzielę, ale zapraszamy do sklepów i restauracji naszych klientów”.
Makro chce promować przedsiębiorców
Celem kampanii Makro jest promowanie partnerów, którzy prowadzą mniejsze sklepy i restauracje w budynkach należących do sieci. Ponieważ takie placówki działają jako lokalne biznesy, to mogą prowadzić działalności także w niedziele, podczas których obowiązuje zakaz handlu.
Makro to niemiecka sieć hurtowni samoobsługowych (tzw. cash and carry) gastronomicznych i hurtowni artykułów biurowych dla firm i przedsiębiorców. Makro jest częścią Metro Group, jednego z największych na świecie koncernów handlowych.
W Polsce zakaz handlu obowiązuje od 2018 roku i dotyczy wszystkich niedziel oprócz ostatniej wypadającej w miesiącu. Od przyszłego roku zakaz handlu będzie obejmował wszystkie niedziele.