Zmiany w popularnym banku, dotyczą ponad 4 milionów klientów. Koniecznie trzeba o tym wiedzieć
Jeden z najpopularniejszych banków w Polsce wprowadza istotne zmiany. Trzeba koniecznie się z tym zapoznać, aby nie napotkać problemów. Brak wiedzy o modyfikacjach może niestety przyczynić się do przyniesienia klientom strat. Publikujemy wytyczne instytucji.
Modyfikacje w bankach
Regularnie pojawiają się informacje o przeprowadzanych przez banki modernizacjach systemu, zmianach w tabelach opłat o prowizji, modyfikacjach w sposobie korzystania z aplikacji, czy przerwach technicznych innego rodzaju. Zazwyczaj instytucje finansowe, które szykują się do zmian, starają się komunikować je klientom odpowiednio wcześniej, aby nie było problemów z dostosowaniem się do nowych warunków. Prawda jest jednak taka, że pojawiające się w aplikacji czy na skrzynce mailowej komunikaty zapowiadające takie procedury często umykają uwadze interesantów. A warto mieć na to baczenie i ustawić priorytet dla tego typu wiadomości.
W grę wchodzi tu wszakże na przykład aktualizacja warunków umowy, czyli modyfikacje obejmujące takie tematy jak opłaty, oprocentowanie, limity transakcji itp. Inna sprawa to nowe produkty i usługi, a przecież to może oznaczać nowe opcje oszczędzania, inwestowania lub płatności, a także promocje i bonusy. Banki muszą także dostosowywać się do zmieniających się przepisów i regulacji rządowych. To może skutkować zmianami w procedurach związanymi z bezpieczeństwem i ochroną danych klientów.
Klienci powinni być świadomi, że zmiany wprowadzane przez banki mogą mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki, dlatego warto monitorować komunikaty od banku i, w razie wątpliwości, konsultować się z przedstawicielem banku. Teraz właśnie pojawia się moment, w którym trzeba zwrócić szczególną uwagę na wprowadzane przez popularny bank modyfikacje, aby przypadkiem nie stać się ofiarą cyberprzestępców.
Zmiany w załatwianiu spraw urzędowych. Od grudnia nowy obowiązek Wielu Polakom należy się zwrot środków za usługi znanego operatora. Ekspert doradza, jak odzyskać pieniądzeIstotne zmiany, trzeba uważać
Bank Millennium, który obsługuje ok. 4,5 miliona klientów w Polsce, rozsyła od kilku dni powiadomienie na temat planowanych zmian. Są to o tyle istotne komunikaty, że choć zmiany są w zasadzie kosmetyczne, to na braku świadomości na ich temat mogą skorzystać internetowi oszuści. Bank jasno informuje, że o kolejnych krokach będzie informować wyłącznie poprzez bankową skrzynkę kontaktową, nie wiadomość email czy SMS.
- Wkrótce zmienimy adres strony, na której logujesz się do Millenetu. O dacie zmiany poinformujemy Cię w odrębnej wiadomości. Sprawdzaj swoją skrzynkę kontaktową. Pamiętaj, o zmianach w logowaniu nie informujemy w wiadomościach e-mail, a wyłącznie w kanałach banku. Nie wysyłamy też linków w SMS-ach.
Co więc dokładnie się zmieni? Bank wyjaśnia, że chodzi o adres logowania. To bardzo ważna informacja.
- Obecnie logujesz się do swojego konta z tego adresu: https://www.bankmillennium.pl/osobiste2/Retail/Login/ Już wkrótce adres strony logowania zostanie zmieniony na: https://login.bankmillennium.pl/retail/login/ Odświeżyliśmy też wygląd strony.
Czego bank nie zmienia? W komunikacie podkreślono, że nie zmienią się kolejne kroki logowania i dane, jakich wymaga bank do tej procedury (Millekod, Hasło1 i 2 znaki identyfikatora). Nie zmieni się też wygląd strony po zalogowaniu do Millenetu, ani nawet adres głównej strony banku: https://www.bankmillennium.pl “Nadal możesz zacząć logowanie na stronie głównej, a my przekierujemy Cię do strony logowania” - dodaje bank.
Zapamiętanie tych nowin i zastosowanie się do kolejnych wytycznych jest bardzo istotne. Bank podkreśla wagę bezpieczeństwa i przestrzega przed oszustami.
Uwaga na fałszywe strony
Bank w przesyłanym do klientów komunikacie przestrzega przed fałszywymi stronami, które podszywają się pod Millennium, aby wykraść dane i pieniądze. Instytucja radzi też, jak nie dać się oszukać.
- Uważaj na fałszywe strony. Kiedy logujesz się do konta w Millenecie, pamiętaj o tych zasadach:
- Sprawdź pasek adresu, zanim wpiszesz swoje dane Jeśli widzisz błędy, literówki lub nieznany adres - nie loguj się,
- Zawsze prosimy tylko o Millekod, Hasło 1 i 2 losowo wybrane znaki z Twojego identyfikatora (np. numeru PESEL),
- Nie wpisuj na stronie logowania pełnego numeru identyfikatora lub danych karty płatniczej - nigdy o to nie prosimy,
- W ustawieniach Millenetu możesz włączyć obrazek bezpieczeństwa - wyświetli się zawsze po tym jak wpiszesz swój Millekod.
Dzięki temu masz pewność, że logujesz się na stronie banku Pamiętaj, że nie wysyłamy linków w zewnętrznych wiadomościach e-mail i SMS.