Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Znana sieć supermarketów wprowadza nową markę. Tańsze produkty są już dostępne na półkach
Marcelina Gancarz
Marcelina Gancarz 17.03.2025 17:15

Znana sieć supermarketów wprowadza nową markę. Tańsze produkty są już dostępne na półkach

nowa tania marka w supermarkecie
Fot. Piman Khrutmuang's Images/Canva

Popularna sieć supermarketów wprowadziła do swoich polskich sklepów nową markę produktów. To tańsza alternatywa z zachowaniem optymalnego stosunku jakości do ceny. Asortyment obejmuje artykuły spożywcze, napoje, chemię gospodarczą, a także produkty dla zwierząt. Klienci mogą już je znaleźć na półkach. 

Markety reagują na rosnące ceny

Rosnące ceny, zwłaszcza artykułów spożywczych, determinują zmianę zachowań konsumenckich. Coraz więcej osób wyjście po zakupy poprzedza szukaniem korzystnych promocji na potrzebne produkty i porównuje oferty różnych sklepów, aby zaoszczędzić tyle, ile się da. Konsekwencje takich działań widać już w obszarze rynku detalicznego. Na obniżenie cen podstawowych produktów zdecydowała się Biedronka z okazji 30-lecia działalności, nową politykę cenową wprowadziła również sieć Carrefour. Dyskonty w walce o klienta muszą brać pod uwagę działania konkurencji, więc prawdopodobnie podobnych zmian jeszcze przybędzie. 

Tym razem na ruch w stronę tańszych zakupów zdecydowała się inna francuska sieć franczyzowa. Spółka w komunikacie zapowiadającym pojawienie się nowej, tańszej marki produktów, powołała się na badania NielsenIQ Retail Measurement Service MAT, z których wynika, że 95 proc. konsumentów zmodyfikowało swoje zwyczaje zakupowe, kierując się chęcią oszczędzania. 

Ponad 60 proc. klientów aktywnie poszukuje promocji i najniższych cen, a co trzeci konsument jest skłonny zmienić sklep, w przypadku znalezienia lepszej oferty w innym miejscu. Wprowadzenie marki jest więc sposobem na podniesienie konkurencyjności. Do sklepów trafiły już pierwsze produkty. Co dokładnie znalazło się w ofercie? 

zakupy
Zachowania konsumenckie determinują zmiany w obszarze handlu detalicznego, fot. Piman Khrutmuang's Images/Canva
Wojtek Kardyś, Szymon Kubiak, Cezary Cholewski
Te zarobki są szokujące. Wystarczy włączyć kamerkę
Wzięli pod lupę ceny w popularnych sieciach. Tu zrobisz najtańsze zakupy Już nie dubajska czekolada. Teraz sieć podbija ta z Rossmanna, internauci szaleją na jej punkcie

W marcu w Intermarché pojawiły się produkty od nowej marki

Tym razem na zmiany w obszarze handlu detalicznego zareagowała francuska sieć supermarketów spożywczo-przemysłowych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców — Grupę Muszkieterów. W Polsce znajduje się około 200 sklepów należących do spółki. W marcu na półkach pojawiła się nowa marka, stanowiąca uzupełnienie dla strategicznej i podstawowej marki parasolowej Intermarché, czyli O la la!. Top Budget ma być tańszą alternatywą, ale z zachowaniem dobrej jakości. 

Top Budget to nasza odpowiedź na zmieniające się potrzeby konsumentów. Wiemy, jak istotne dla klientów Intermarché jest znalezienie produktów dobrej jakości w możliwie najniższej cenie. Nowa marka to przejaw naszej dbałości o naszych klientów oraz wzmocnienie konkurencyjności. Liczymy, że konsumenci dostrzegą nasze starania i Top Budget znajdzie swoje grono licznych odbiorców — przekazał Paweł Wardziński, dyrektor generalny Intermarché.

Wszystkie produkty Top Budget wyróżniają się ujednoliconymi opakowaniami, co ma pomóc w łatwiejszym odnalezieniu ich na półkach. Białe tło z czerwonym logo — to znak rozpoznawczy tych artykułów. W asortymencie znalazło się ponad 40 pozycji, w tym  w tym artykuły spożywcze, napoje, detergenty, czy karmy dla zwierząt. Sprawdzamy, co zawiera aktualna oferta. 

ZOBACZ TEŻ: Polacy czują się coraz biedniejsi. Szczególnie dotyka to wyborców jednej z partii

Tańsze produkty od marki Top Budget

Produkty od marki Top Budget są tańsze, ponieważ spory procent z nich pochodzi z zakładów produkcyjnych Intermarché. Jeszcze w tym tygodniu klienci mogą skorzystać ze specjalnej oferty na produkty spożywcze. Znalazło się w niej m.in. ciasto francuskie lub ciasto do tarty w cenie 3,49 zł za opakowanie, oprócz tego ananas w puszcze i zielona fasolka konserwowa za 4,99 zł. Sporo obniżek znajduje się również w dziale ze słodyczami, promocją objęte są ciastka, biszkopty czy batoniki zbożowe. 

Top Budget dotyczy również chemii gospodarczej. W Intermarché znajdziemy płyn do płukania o pojemności 2 litrów za 9,99 zł. Z kolei właściciele czworonogów mogą zainteresować karmą dla psów w cenie 14,99 zł za 4-kilogramowy worek. 

Gazetka promocyjna od 13 do 19.03 - Intermarche - [intermarche.pl].png
 Gazetka promocyjna od 13 do 19.03 - Intermarche - [intermarche.pl]

Marka Top Budget była dostena wcześniej na francuskim rynku, natomiast od marca 2025 roku pojawiła się również w Polsce, gdzie sieć należąca do Grupy Muszkieterów ma około 200 sklepów. Sieć ciągle poszerza doświadczenia zakupowa, w dyskontach pod szyldem Intermarché można opłacić rachunki, odebrać przesyłkę z paczkomatów InPost lub skorzystać z usługi Drive Intermarché i złożyć zamówienie online. Oprócz tego spółka dysponuje własnymi stacjami benzynowymi. 

Tagi: Zakupy sklep Ceny