Zostało tylko 2 tygodnie na złożenie wniosku. Wiele Polaków już skorzystało z tego świadczenia
Termin składania wniosków o przyznanie świadczenia “Dobry start” kończy się już za dwa tygodnie. ZUS podpowiada, gdzie możemy złożyć taki wniosek i na jakiej zasadzie odbywają się wypłaty środków.
Świadczenie "Dobry start"
W ramach świadczenia “Dobry start” rodzice mogą otrzymać jednorazowo 300 złotych na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych czy innych placówkach edukacyjnych. Co ważne, nie ma tu żadnego kryterium dochodowego. W całym kraju wpłynęły już 3 273 027 wnioski.
Od stycznia nowy podatek. Boją się go wszystkie branżeZostały już tylko 2 tygodnie na złożenie wniosku
Na wysłanie wniosku zostały już tylko dwa tygodnie, a termin upływa dokładnie 30 listopada. - Jeśli ktoś jeszcze wniosku o 300 plus nie wysłał do ZUS-u, to warto się pospieszyć. Ostateczny termin na jego złożenie upływa 30 listopada. Po tej dacie złożenie dokumentu będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada - przypomina Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Gdzie należy złożyć wniosek?
Wniosek o wypłatę świadczenia można złożyć jedynie drogą elektroniczną, za pomocą aplikacji mZUS, Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. - Złożenie wniosku jest banalnie proste. Rodzice najczęściej korzystają z aplikacji mZUS, własnego internetowego banku i konta na PUE ZUS żeby przesłać wniosek - podkreśla Kowalska-Matis. Co ważne, środki będą wypłacane tylko i wyłącznie na rachunek płatniczy, dlatego bardzo ważne przy wypełnianiu wniosku jest kilkukrotne sprawdzenie konta bankowego.