Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > 3096 zł do emerytury dla wielu seniorów. Trzeba złożyć wniosek
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 07.06.2024 21:06

3096 zł do emerytury dla wielu seniorów. Trzeba złożyć wniosek

seniorzy, pieniądze
Fot. Pixabay/jhenning, materiały własne

Wielu emerytów może otrzymać dodatkowe pieniądze, które wspomogą ich budżet domowy. Specjalne świadczenie należy się określonej grupie seniorów. Aby otrzymać wsparcie, trzeba spełniać odpowiednie warunki i złożyć wniosek. Jest o co się starać, bowiem można zyskać 3096 zł do emerytury w skali roku.

Komu należy się świadczenie ratownicze?

Dodatkowe pieniądze do emerytury z całą pewnością ucieszą każdego seniora. Wiele osób może starać się o wypłatę specjalnego świadczenia ratowniczego, które należy się dwóm grupom seniorów. Chodzi tutaj konkretnie o ratowników górskich i strażaków ochotników.

Trzeba wiedzieć, że świadczenie zostanie wypłacone tylko i wyłącznie osobom, które osiągnęły powszechny wiek emerytalny, który wynosi 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn. To jednak nie jedyny warunek do spełnienia.

Zmiana w dodatku do emerytury. Pieniądze mogą trafić do wszystkich seniorów

Tyle wynosi teraz specjalny dodatek do emerytury

Świadczenie ratownicze przysługuje w przypadku, gdy dana osoba posiada odpowiedni staż pracy. Jeśli chodzi o kobiety, to jest to 20 lat, a jeśli chodzi o mężczyzn - 25 lat. W tym okresie beneficjent powinien brać bezpośredni udział w działaniach lub akcjach ratowniczych co najmniej raz w roku.

Jeżeli chodzi o wysokość świadczenia ratowniczego, to aktualnie wynosi ono 258 złotych miesięcznie. W związku z tym, emerytowani strażacy ochotnicy lub ratownicy górscy mogą otrzymać aż 3096 złotych w ciągu roku. Dodatek jest wypłacany do 15. dnia każdego miesiąca.

Aby otrzymać świadczenie, trzeba złożyć wniosek

W celu ubiegania się o wypłatę świadczenia ratowniczego, trzeba złożyć wniosek do komendanta powiatowego lub miejskiego Państwowej Straży Pożarnej. Oprócz stosownego formularza potrzebne będzie także specjalne oświadczenie.

Dokument musi być podpisany przez trzy osoby. Wymaga się, by co najmniej jedna z nich pełniła w przeszłości funkcje publiczne lub była zatrudniona urzędzie obsługującym organ administracji samorządowej w czasie gdy wnioskodawca brał czynny udział w akcjach ratowniczych.