Awaria w znanym banku. Polacy odcięci od dostępu do konta
W jednym z popularnych w Polsce banków doszło do awarii. Wiele osób zgłaszało problemy z dostępem do konta. “Nie działa nawet BLIK!!!!! Co się dzieje? Czy nasze pieniądze są bezpieczne?!” - napisał jeden z zaniepokojonych klientów.
Problemy z dostępnością usług bankowych
W bankach niekiedy zdarzają się przerwy w dostępie do różnych usług. Najczęściej jest to spowodowane tym, że trwają prace serwisowe, które są niezbędne do utrzymania i aktualizacji systemów informatycznych, ale nie zawsze. Te prace mogą wpływać na dostępność niektórych serwisów bankowych, co może prowadzić do chwilowych niedogodności dla klientów. Banki zazwyczaj starają się wykonywać prace serwisowe w godzinach o niskim natężeniu ruchu, aby zminimalizować zakłócenia dla klientów.
Informacje o planowanych przerwach i pracach serwisowych są zazwyczaj udostępniane klientom z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia na stronach internetowych lub aplikacjach mobilnych banków. Prace serwisowe są istotne dla zapewnienia bezpieczeństwa, niezawodności i aktualności usług bankowych, więc to bardzo ważne. Niekiedy jednak przerwa w dostępie do swojego konta może nieźle zaskoczyć i wywołać sporo stresu, ponieważ spowodowana jest awarią. Z taką sytuacją borykali się dzisiaj klienci jednego z popularnych w Polsce banków.
Znana sieć aptek miała podsłuchiwać pacjentów. "Nie byli informowani o nagrywaniu"Awaria w Banku Pekao
2 listopada 2023 r. w czwartek ogrom klientów zgłosiło problemy z możliwością zalogowania się, podczas gdy próbowali dostać się do zasobów bankowości internetowej. Jak informowano, wyświetlał się komunikat: "Coś poszło nie tak. Wystąpił problem z aplikacją. Spróbuj ponownie później". Wiele osób najadło się nerwów, ponieważ zostali odcięci od swojego konta w banku i nie byli w stanie dokonywać żadnych operacji, nie szło skorzystać nawet z płatności BLIK.
Część osób zgłaszała awarię za pomocą serwisu Downdetector, który gromadzi informacje o problemach wysyłanych przez internautów, inni pisali bezpośrednio pod postami reklamowymi i wpisami banku Pekao w mediach społecznościowych. Jak wynika ze wpisów internautów korzystających z usług tej instytucji finansowej, awaria w Banku Pekao rozpoczęła się około godziny 13. To wtedy zaczęła rosnąć liczba zgłoszeń o utrudnieniach. Bank nie wydał jednak oficjalnego komunikatu o awarii. "Wystąpiły chwilowe problemy techniczne" odpisywali jedynie przedstawiciele banku w mediach społecznościowych.
Rzecznik Pekao skomentował awarię
Bank uspokajał też odnośnie do bezpieczeństwa finansów klientów. "Dokładamy wszystkich starań, aby jak najszybciej rozwiązać problemy techniczne" - przytacza serwis TVN24 odpowiedzi banku na jeden z komentarzy internautów. "(...) zapewniamy, że finanse naszych klientów są bezpieczne. Wystąpiły chwilowe problemy techniczne. Przepraszamy i prosimy o cierpliwość" - cytuje Pekao wspomniane źródło.
Jak przekazał serwisowi eska.pl Paweł Jurek, rzecznik prasowy Banku Pekao, utrudnienia trwać miały zaledwie moment i zostały już usunięte.
- To była taka chwilowa niedostępność, która trwała naprawdę kilkanaście minut, natomiast wszystkie usługi działają już od dłuższego czasu bez żadnych zarzutów. Chwilę po godz. 13:00 wszystko zaczęło normalnie funkcjonować.
Chwilę temu rzecznik potwierdził usunięcie przyczyn awarii również portalowi TVN24, tym razem informując, że “Dzisiejsza niedostępność usług mobilnych trwała mniej niż pół godziny”.