BiznesINFO.pl Finanse Problemy z bankowością elektroniczną w dwóch olbrzymich bankach. Klienci muszą przygotować się na problemy
Biznesinfo.pl

Problemy z bankowością elektroniczną w dwóch olbrzymich bankach. Klienci muszą przygotować się na problemy

20 kwietnia 2020
Autor tekstu: Radosław Święcki

Bankowość elektroniczna nie lubi poniedziałku

Problemy z bankowością elektroniczną wystąpiły w poniedziałek w PKO BP i Pekao.

- Informujemy, że aktualnie mogą występować trudności z autoryzacją transakcji w bankomatach i terminalach płatniczych Banku Pekao S.A. Dokładamy wszelkich starań, aby niezwłocznie przywrócić pełną funkcjonalność. Przepraszamy za niedogodności – poinformował w poniedziałek przed południem bank Pekao SA.

- Mieliśmy rano problemy z bankowością elektroniczną, ale zostały zdiagnozowane i usunięte – poinformowało biuro prasowe banku Polską Agencją Prasową.

Trudności w funkcjonowaniu bankowego systemu elektronicznego mieli też klienci PKO BP. Służby prasowe banku w rozmowie z PAP podkreślają jednak, że aktualnie problemu dotyczą jedynie aplikacji mobilnej IKO.

- Obecnie występują utrudnienia w dostępie do aplikacji mobilnej IKO. Klientów zachęcamy do korzystania z naszego serwisu internetowego iPKO oraz wykonywania płatności kartami. Przepraszamy za niedogodności, pracujemy nad jak najszybszym przywróceniem działania IKO – informuje biuro prasowe PKO BP.

PKO BP ostrzega

Przypomnijmy, że kilka dni temu PKO BP ostrzegał klientów przed telefonami od oszustów, którzy podają się za pracowników banku i powołując się na względy bezpieczeństwa nakłaniają do zainstalowania aplikacji na ich urządzeniu.

Oszuści mogą zwracać się m.in. o podanie poufnych danych, a także o pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji (np. TeamViewer QuickSupport).

W rzeczywistości rzekomi pracownicy banku chcą zdobyć od klientów dane do logowania do bankowości elektronicznej, a także narzędzie autoryzacyjne.

- Tak wyłudzone dane można użyć do wykonania przelewu z Twojego konta na nieznany Ci rachunek – przestrzega bank.

PKO BP podkreśla, że nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których klienci logują się do bankowości elektronicznej, żadnego dodatkowego oprogramowania, zwłaszcza takiego, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu. Ponadto – jak informuje bank – pracownicy podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie proszą klientów o podanie haseł dostępu do żadnego z serwisów  (internetowego, mobilnego, telefonicznego).

- W sytuacji, gdy odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika banku, masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych, jak również w każdym innym przypadku, w którym podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie, skontaktuj się z nami – apeluje PKO BP.

Obserwuj nas w
autor
Radosław Święcki

Redaktor Biznesinfo. Absolwent dziennikarstwa na UW. Wielbiciel politycznych biografii i zagranicznych stacji radiowych (zwłaszcza w językach, których nie rozumiem). Przed BiznesInfo związany z B2-biznes.pl, Forum Samorządowe i Magazynem THINKTANK.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat