BiznesINFO.pl Polska i Świat Biedronka rusza z ekspansją. Na drodze sieci stoi jednak Dino
Biznesinfo.pl

Biedronka rusza z ekspansją. Na drodze sieci stoi jednak Dino

17 października 2019

Biedronka szuka biznes-partnerów

Biedronka poinformowała, że poszukuje partnerów do współpracy. Potencjalni franczyzobiorcy powinni mieć lokal i pieniądze w miejscowościach liczących od 3 do 5 tys. mieszkańców. Portugalska sieć obiecuje, że sklep dostanie pełne wyposażenie, towar, a także wyjaśni swoje metody sprzedaży. Oprócz tego każdy partner i jego personel zostanie przeszkolony w zakresie standardów działania sieci Biedronka.

- Sklepy naszych partnerów będą sprzedawać towar pochodzący z magazynu centralnego Biedronki. Wyjątek stanowi pieczywo, które jest dostarczane przez lokalnych dostawców. W nowo otwieranych sklepach prowadzonych przez naszych Partnerów będzie też prowadzona sprzedaż z lady tradycyjnej, oferującej świeże mięso, wędliny i sery. Takie lady wprowadzamy również do wybranych sklepów Biedronka w całej Polsce - opisuje strategię w komunikacie prasowym Ewa Micińska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w sieci Biedronka.

W Polsce jest ok. 3 tys. sklepów sieci Biedronka, jednak prowadzonych na zasadzie franczyzy jest ok. 70 lokali. Pierwszy sklep prowadzony przez Partnerów Biznesowych Biedronka otworzyła ponad 10 lat temu. Sieć chce odważniej sięgnąć po tę formułę i zachęca przedsiębiorców do inwestycji.

Dino rzuca wyzwanie Biedronce

Na tym rynku dynamicznie rozwija się też polska sieć Dino, która wyrasta na poważnego konkurenta dla największych. Żeby wytrzymać tempo rywalizacji, takie sklepy jak Biedronka i Lidl prowadzą modernizację w swoich lokalach. Tymczasem to właśnie Dino jest królem małych wsi i miasteczek.

Polska sieć stawia na otwieranie sklepów wyłącznie we własnych, niezależnych lokalach, a do 2020 roku chce mieć 1200 marketów. W tym roku zaplanowała na inwestycje 850 mln zł. W 2018 roku przychody ze sprzedaży Dino Polska wyniosły 5,83 mld zł.

Obserwuj nas w
autor
Stanisław Węgrowski

Wydawca Biznesinfo. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. W dziennikarstwie inspirują go sprawy społeczne, polityka, kultura oraz sport. DJ, jeden z założycieli kolektywu SONDA, działającego na warszawskiej scenie klubowej. Miłośnik zwierząt.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat