Biedronka wprowadza rewolucję. Zmiany dotkną miliony klientów w Polsce
Znana sieć sklepów szykuje nowości, które dotkną wiele sklepów w Polsce. Członek zarządu zdradza nową strategię za kolejne setki milionów. Biedronka wprowadza cyfrowe cenówki.
Biedronka wprowadza zmiany w sklepach
Paweł Stolecki, członek zarządu polskiego oddziału spółki poinformował w rozmowie z serwisem wiadomościhandlowe.pl, że Biedronka wprowadzi elektryczne cenówki . Ruszyły testy, do końca roku zmianą ma zostać objętych tysiąc placówek, a w ciągu dwóch lat - cała sieć .
Zobacz też: Naukowcy przebadali pomidory z Dino, Aldi i Auchan'a
Biedronka inwestuje setki milionów w elektryczne cenówki
Stolecki nie precyzuje kosztów całej inwestycji, zdradza przy tym, że mowa o “setkach milionów złotych”.
To koszty uruchomienia/wdrożenia tego rozwiązania, natomiast te urządzenia mają odpowiednio długą żywotność, dlatego koszty bieżące utrzymania systemu będą relatywnie niskie […] a korzyści - ogromne.
Wśród nich wymienia innowacyjne rozwiązanie zastosowane w elektronicznych cenówkach - mają nie być monochromatyczne , a zatem zdolne do wyświetlania kolorów. To z kolei pomoże w komunikacji marketingowej, bo, jak przekonuje, “klienci zwykle orientują się, że mają do czynienia z ofertą promocyjną właśnie dzięki kolorystyce etykiet cenowych”.
Redukcji nie będzie
Przy relacjonowaniu nowej inwestycji członek zarządu zaznacza, że jej konsekwencją nie będą redukcje etatów , choć wdrożenie systemu pozwoli “uwolnić od zadań związanych z wymianą cenówek wiele roboczogodzin”. Spółka, deklaratywnie, zamierza je przeznaczyć na poprawę doświadczeń zakupowych.
Jak dotąd system jest testowany w 10 placówkach, po zakończeniu testów wnioski zostaną wykorzystane do opracowania modelowego schematu na kolejne 100 placówek do końca roku i, docelowo, wszystkie w perspektywie 2 lat.
Zobacz też: Czekają nas podwyżki cen żywności. “Szok i zaskoczenie skalą”