BLIK coraz popularniejszy. Polacy chętnie korzystają z nowego sposobu płatności
Z tego artykułu dowiesz się:
Czemu BLIK jest coraz chętniej wykorzystywany przez Polaków
Czym jest BLIK powtarzalny
Jak kształtuje się rozwój płatności cyklicznych w Polsce
BLIK królem Blue Media
Coraz częściej w płatnościach obsługiwanych przez Blue Media króluje BLIK. Blue Media specjalizuje się w obsłudze gospodarki abonamentowej, która bardzo często wiąże się ze zmianą modelu działania firmy.
- Szacujemy, że jako Blue Media obsługujemy już 50 proc. rynku płatności cyklicznych BLIK w Polsce. Jesteśmy zdecydowanym liderem we wprowadzaniu płatności automatycznych za faktury oraz na rynku ubezpieczeniowym - tłumaczy Krystian Wesołowski, Head of Sales, Blue Media.
Płatności cykliczne polegają na otrzymaniu od usługodawcy możliwości podłączenia jednego ze stałych źródeł pieniędzy. Poza BLIK-iem mogą być to także karty płatnicze oraz przelewy online.
Klienci PKO BP, BLIK znają jako możliwość płatności za transakcje lub szansę wypłaty pieniędzy z bankomatu w danej chwili. Od 2019 r. BLIK działa w ING oraz Banku Pekao S.A jako płatność cykliczna. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci nie muszą pamiętać o karcie płatniczej i podawaniu rachunku bankowego. Blue Media informuje, że płatnością cykliczną BLIK mogą zarządzać z poziomu aplikacji mobilnej.
BLIK płatnością cykliczną
- Model subskrypcyjny to nie jest tylko zmiana sposobu płatności, ale zmiana sposobu myślenia całej organizacji o tym, jak pobierać opłaty od swoich klientów. Masowi wystawcy faktur czy ubezpieczyciele wydają się naturalnie dopasowani do takiej transformacji i nawet jeśli nie obejmie ona z różnych względów wszystkich usług, to długofalowo może stanowić realny wyróżnik oferty na rynku - wyjaśnia Wesołowski.
Ekspert Blue Media wskazuje, że w planach wprowadzenie płatności cyklicznych BLIK mają także inne banki. Dzięki temu usługa ta zostanie spopularyzowana, a więcej klientów będzie mogło z niej skorzystać.
- Płatności powtarzalne BLIK mogą już niedługo zrewolucjonizować rynek subskrypcji oraz przekonać nowych klientów do korzystania z tego typu usług. Do tej pory barierą była często obawa przed podawaniem wrażliwych danych płatniczych lub zdefiniowaniem zlecenia stałego, które wielu ludziom kojarzyło się z brakiem kontroli nad wydatkami i brakiem elastyczności. Możliwość zarządzania płatnościami cyklicznymi BLIK poprzez aplikację bankowości mobilnej zupełnie niweluje te obawy. Nie tylko umożliwia zatrzymanie cyklu płatności w dowolnym momencie, ale także - poprzez powiadomienia aplikacji pozwala na bieżąco śledzić kto i jaką kwotę pobiera z konta - mówi Magdalena Kubisa, dyrektor rozwoju biznesu w Polskim Standardzie Płatności.
Obecnie tylko 44 proc. Polaków deklaruje, że nie posiada żadnego zlecenia subskrypcyjnego. Eksperci mają nadzieję, że wygoda w zakresie płacenia cyklicznego spowoduje, że większa część społeczeństwa przekona się do tego modelu.