Burda Media Polska rozwija skrzydła. Kupuje interes konkurenta
Burda Media już niebawem rozszerzy swoje portfolio o kolejne, znane tytuły. Wszystko za sprawą przejęcia Edipresse Polska. Zgodę na transakcję musi wyrazić jeszcze Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Jakie tytuły przejmie Burda Media
-
Co na temat przejęcia mówią przedstawiciele spółek
-
Na jakich segmentach zamierza skupić się Edipresse Polska
Burda Media przejmie Edipresse Polska
Burda Media Polska nie zwalnia tempa. Na początku 2021 r. koncern wprowadził na rynek nowe tytuły prasowe np. „Doktor Zdrowie” czy „Ogród inspiracje”. Poza tym słynie z takich pozycji jak magazyn luksusowy „Gala”, poradnik „Claudia”, kulinarny „Przyślij przepis” czy popularno-naukowy „Focus”. Już niebawem Burda Media wzbogaci się o kolejne popularne czasopisma.
W oficjalnym komunikacie spółka poinformowała, że porozumiała się z Edipresse Group w sprawie zakupu Edipresse Polska. W oświadczeniu nie przekazano, ile będzie kosztowała ta transakcja ani kiedy zostanie sfinalizowana. Zgodę na przejęcie musi wyrazić jeszcze Prezes UOKiK.
- Przejęcie Edipresse Polska otwiera przed nami nowe, fascynujące możliwości rozwojowe, umożliwiając przyspieszenie naszej transformacji cyfrowej i wzmacniając nasz biznes konsumencki w Polsce ze szczególnymi uwzględnieniem obszarów lifestyle i uroda - tłumaczył Alexander Sorg, prezes Burda Media Polska.
Z kolei przedstawiciele Edipresse Group nie mają wątpliwości, że Burda Media odpowiednio wykorzysta potencjał, jaki kryją w sobie tytuły wydawane przez Edipresse Polska. Zainteresowanie Burda Media jest dla nich formą docenienia „udanej transformacji w obszarze digital”.
- Sprzedajemy zyskowną firmę z silnymi produktami i z jasną wizją na przyszłość. Jesteśmy przekonani, że Burda Media Polska […] będzie atrakcyjnym pracodawcą dla naszych zespołów - oświadczył Sebastien Lamuniere, CEO w Edipresse Group.
Edipresse stawia na wydawnictwo
Edipresse Polska słynie z takich tytułów jak „Viva!”, „Viva! Moda” czy „Party”. Do spółki należą także magazyny typu true stories (13 tytułów) oraz witryny internetowe: wizaz.pl, polki.pl, mamotoja.pl, gotujmy.pl i niania.pl. Wirtualne Media donoszą, że w styczniu 2021 r. strony zanotowały 9,57 mln użytkowników i posiadały 32,9 proc. zasięgu.
Z komunikatu wynika, że Edipresse Polska zamierza skoncentrować się na działalności wydawniczej. Koncern nadal będzie publikował książki, kolekcje wydawnicze i magazyny custom publishing. W dalszym ciągu będzie nadzorował także szkołę językową Lincoln.
Burda Media rośnie w siłę
Przejęcie Edipresse Polska wpisuje się w strategię, którą prezes spółki Burda International (zarządca Burda Media) ogłosił w kwietniu 2021 r. W przeciągu najbliższych pięciu lat koncern zamierza zainwestować w Polsce 250 mln zł. Pierwszym krokiem było przejęcie drogerii internetowej cocolita.pl.
W 2019 r. Burda Media Polska odnotowała wzrost przychodów o 12,8 proc. do 163,67 mln zł. Zysk grupy wzrósł z 679 tys. zł do 3,66 mln zł. Nieznacznie spadły wpływy reklamowe.
Jednak Burda Media Polska to kolejny dowód na to, że pandemia nie omija nawet branży medialnej. W kwietniu 2020 r., tuż po nadejściu koronawirusa, spółka zwolniła ok. 50 pracowników. Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl