Burza w sieci: Lidl vs Biedronka. Jest odpowiedź na ”SMS-owy alert”
Zaledwie wczoraj, w poniedziałek 5 lutego, klienci Biedronki otrzymali zaskakującego SMS-a. Wiadomość ”ostrzegała” przed wysokimi cenami w Lidlu. Odpowiedź firmy zaskakuje.
”W Lidlu drożej niż w Biedronce”
SMS-y, które otrzymali użytkownicy aplikacji Biedronka, wywołały poruszenie wśród konsumentów. Wiadomość porównywała bowiem ceny produktów, które mogliśmy w dyskoncie z tymi dostępnymi w Lidlu. Biedronka podkreśliła, że — zgodnie z treścią SMS-a — u nich jest zdecydowanie taniej:
W poniedziałek 5.02 w Biedronce mandarynka luz jedynie 3,49zl/kg, bez aplikacji, a w Lidlu 14% drożej niż w Biedronce mandarynka luz 3,99zl/kg z aplikacja. Oferta Lidl z gazetki. A do tego w Biedronce 20zl rabatu od razu jak wydasz min. 299zl z karta MB. Tylko 5.02.
Lidl odpowiada. Zaskoczeni?
Jak można się było spodziewać, Lidl nie pozostawił tej sytuacji bez odpowiedzi . Jednak post zamieszczony w mediach społecznościowych sieci mógł zaskoczyć nie mniej niż sam SMS, który wywołał burzę:
Też dostaliście ten dziwny łańcuszek?
Post zebrał liczne, choć mieszane reakcje
i stał się pretekstem do
prawdziwej wojny w komentarzach
. Niektórzy internauci uznali Lidl za ”mistrza riposty” i wytykali Biedronce zastawiane paletami alejki, inni określili całą sprawę jako ”żenującą”.
Przedstawiciele sieci odpowiadają
Znamy jednak także bardziej oficjalne stanowiska przedstawicieli obu sklepów. W rozmowie z RadiemZET.pl menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Biedronki, Jan Kołodyński, powiedział:
Podejmujemy rozmaite działania zmierzające do tego, by poinformować naszych klientów o cenach najważniejszych produktów w naszej sieci, w tym rzetelnie je porównując z cenami u naszych konkurentów. [...] W tym konkretnym przypadku najlepiej widać kto jest liderem cen na polskim rynku, do którego działań dostosowują się konkurenci.
Również przedstawicielka Lidla nie pozostawiła sprawy bez komentarza . Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w sieci Lidl Polska, oznajmiła, że ”rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd” .
źródło: radio zet