Dodatkowe 258 zł do emerytury. Seniorzy dostaną pieniądze do 15 października
Świadczenia emerytalne to jeden z głośniejszych tematów w Polsce. Okazuje się jednak, że nie każdy jest świadomy istnienia jednego z dodatków, które przysługuje konkretnej grupie seniorów. Aby dostać pieniądze, należy złożyć wniosek.
Seniorów czeka dodatek do emerytury
Dla emerytów oferowane są liczne dodatki, które mają pomóc im z trudną sytuacją finansową. Podreperowanie budżetu jest istotne dla osób starszych, szczególnie tych, które mają dość niskie świadczenie bazowe. Liczyć mogą między innymi na 13. i 14. emeryturę, ale nie każdy wie, że istnieje jeszcze jeden atrakcyjny dodatek.
Obecnie seniorzy mogą liczyć na 258 złotych, jednak warto zaznaczyć, że to świadczenie jest wciąż regularnie waloryzowane. Nie każdy jednak może je dostać. Na ten dodatek liczyć mogą ratownicy górscy oraz strażacy ochotnicy.
Śpimy godzinę dłużej, ale to koniec zalet. Zmiana czasu na zimowy - kiedy przestawiamy zegarki? Skarbówka wzywa do zapłaty z odsetkami. Są osoby, które zapłacą podatki nawet 5 lat wsteczKomu się należy świadczenie ratownicze?
Świadczenie, o którym mowa, nazywane jest również dodatkiem strażackim. Przysługuje osobom, które pełniły zawód strażaka ochotnika lub ratownika górskiego. Jest wypłacane na konto emeryta do 15. dnia każdego miesiąca, a reguluje je art. 16 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 roku o ochotniczych strażach pożarnych.
Aby móc ubiegać się o dodatek strażacki, należy udokumentować swoje czynne uczestnictwo w akcjach ratowniczo-gaśniczych. W przypadku mężczyzn musi to być 25 lat służby, u kobiet zaś 20 lat. Dodatkowo trzeba ukończyć wiek emerytalny (kobiety – 60 lat, mężczyźni – 65 lat).
Tak senior może dostać świadczenie ratownicze
To jedno z tych świadczeń, które nie jest wypłacane emerytom “z automatu”, trzeba się o nie ubiegać. Za proces przekazania pieniędzy odpowiada Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, a procedura go zdobycia nie jest nadmiernie skomplikowana.
Aby otrzymać dodatek strażacki, należy skierować wniosek do komendanta powiatowego lub miejskiego Państwowej Straży Pożarnej. Dodatkowo należy przekazać mu skompletowaną dokumentację poświadczającą o naszym uczestnictwie w akcjach gaśniczo-ratowniczych lub konkretne oświadczenia trzech świadków.