Dopiero co zwiększyli budżet hitowego programu. Nadwyżka skończyła się jeszcze przed czasem
Z tego artykułu dowiesz się:
-
O co chodzi w programie "Mój prąd"
-
Dlaczego nabór wniosków zakończył się przed czasem
-
Na jaką opcję mogą liczyć osoby, które nie zdążyły złożyć wniosku
Nabór wniosków o dopłatę zakończony
„Mój prąd” jak już informowaliśmy, uruchomiona w 2019 roku inicjatywa ma wspomóc finansowo obywateli, którzy planują zainwestować w produkowanie energii elektrycznej z prosumenckich instalacji PV o mocy 2-10 kW. Dotacje są skierowane do osób fizycznych, które wytwarzają energię dla własnych potrzeb. Z pieniędzy można sfinansować mikroinstalacje fotowoltaiczne (PV).
Dopłaty przyznawane są w formie dotacji do 50 proc. kosztów kwalifikowanych mikroinstalacji, która wchodzi w skład danego przedsięwzięcia. Jednocześnie zasady programu zastrzegają, że górny próg dopłaty do jednego projektu nie może przekroczyć 5 tys. zł. Dotacje są wolne od podatku dochodowego.
W ostatnim czasie Ministerstwo Klimatu i Środowiska, a także Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej poinformowały o zamknięciu w dniu 7 grudnia br. naboru wniosków w ramach programu, podczas gdy planowany termin miał nastąpić 18 grudnia. Wszystko z powodu ogromnego zainteresowania programem (do 6 listopada 2020 r. do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej trafiło aż 200 tys. wniosków) , co spowodowało, że zwiększony niedawno do 1,1 mld zł budżet programu został wyczerpany.
Szansa dla tych, co nie zdążyli
Dla osób, które nie zdążyły ze złożeniem wniosku, pojawiło się światełko w tunelu. Owo światełko to program „Bilet do przyszłości” firmy Columbus Energy S.A, w ramach którego można otrzymać dopłatę na zakup domowej fotowoltaiki i pomp ciepła.
W ramach programu, jak informuje Money.pl, będzie można otrzymać dopłatę w wysokości do 5 tys. zł na produkty i usługi oferowane przez Columbus Energy S.A. W sumie na rzecz finansowego wsparcia osób zainteresowanych programem spółka przeznaczy 50 mln zł.
- Specjalną premię o wartości 5 tys. złotych otrzyma każdy klient Columbus zaraz po zamontowaniu naszej instalacji – mówi cytowany przez portal Dawid Zieliński, prezes Columbus Energy S.A.
Zieliński podkreśla, że z informacji uzyskanych od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wynika, że ok. 10 tys. osób zostało pozbawionych możliwości uzyskania dofinansowania w ramach tegorocznej edycji programu „Mój prąd”.
- Stąd też bierze się kwota 50 mln złotych, jaką postanowiliśmy przeznaczyć na rzecz wsparcia klientów w programie "Bilet do przyszłości – tłumaczy prezes Columbus Energy S.A.
Zainteresowani skorzystaniem z programu „Bilet do przyszłości”, jak wyjaśnia Zieliński, otrzymają kartę, którą będzie można wykorzystać w celu obniżenia ceny zakupu produktów i usług z oferty Columbus, czyli magazynów energii czy pomp ciepła. Karta ma określony termin ważności i jak informuje spółka, otrzymają ją klienci, którzy podpiszą umowę jeszcze w tym roku.