Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Dostaniesz maila od Allegro, a to będą oszuści. Nie daj się nabrać
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 25.04.2023 16:11

Dostaniesz maila od Allegro, a to będą oszuści. Nie daj się nabrać

Kobieta pracująca zdalnie
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Przestępcy nie śpią i znajdują kolejne sposoby, żeby wyłudzić dane od klientów banków oraz użytkowników różnych aplikacji. NASK ostrzegła przed oszustami podszywającymi się pod Allegro, informuje PAP. 

Użytkownicy Allegro muszą uważać

We wtorek, 25 kwietnia, Zespół CSIRT (Computer Security Incident Response Team) Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej poinformował, że zagrożone są dane użytkowników popularnej platformy sprzedażowej. 

Ubezpieczyciel ma oddać pieniądze klientom. Wystarczy złożyć wniosek

Podejrzane wiadomości e-mail

Do użytkowników Allegro wysyłane są wiadomości e-mail, w których oszuści podszywają się pod komunikację portalu sprzedażowego. 

W wiadomościach oszuści informują o otrzymaniu dodatkowych pieniędzy od serwisu, pod postacią premii lojalnościowej. „Otrzymanie bonusu jest możliwe pod warunkiem, że użytkownik podejmie działania w ciągu 72 godzin od otrzymania e-maila" - napisała NASK.

Niebezpieczny link

Powołując się na informacje przekazane przez NASK, PAP podaje, że w wiadomości znajduje się link przekierowujący na stronę służącą do wyłudzenia danych logowania do portalu Allegro. "Są one następnie wykorzystywane przez przestępców do przejmowania kont i realizowania kolejnych oszustw" - czytamy. 

Klienci Poczty Polskiej na celowniku oszustów

Wczoraj pisaliśmy, że oszuści wysyłają do użytkowników Poczty Polskiej wiadomości, w których informują, że paczka nie może zostać dostarczona z powodu podania błędnego adresu

W celu naprawienia tego błędu, ich adresaci proszeni są o podanie poprawnych danych, na które miałaby zostać dostarczona przesyłka. Strona internetowa, na którą przekierowuje link, zawiera pole do podania danych karty płatniczej, którą należy zapłacić za ponowne wysłanie przesyłki. 

Klienci Poczty Polskiej w poważnych tarapatach. Chodzi o jedną, szczególną wiadomość.