Duże zmiany w Bank Millenium. Klienci stracą ważną funkcję
Bank Millenium idzie w ślady PKO BP i rezygnuje z jednej funkcji aplikacji mobilnej. Nie oznacza to jednak wielkich problemów dla klientów. Wręcz przeciwnie, może ich to zachęcić do wygodniejszego korzystania z płatności z użyciem smartfonu.
Koniec HCE w aplikacji banku
Pewnym reliktem sprzed uruchomienia w Polsce systemów BLIK, Google Pay i Apple Pay jest możliwość płacenia wirtualnymi odpowiednikami kart płatniczych w smartfonie za pośrednictwem aplikacji bankowych. Kiedyś był to jedyny sposób, by płacić smartfonem z użyciem emulacji karty i modułu NFC, dziś jest w zasadzie zbędny.
Dlatego Bank Millenium podjął decyzję, by całkowicie usunąć funkcję płacenia kartą z aplikacji. Jak donosi serwis baknier.pl, już teraz nie można dodawać w niej nowych kart, a od 1 lipca br. zostanie wyłączona możliwość płacenia.
Nieodpowiedni tytuł przelewu może przysporzyć wielu problemów. Banki ostrzegają klientówZamiast tego Google, Apple lub BLIK
W rozwoju bankowości mobilnej Banku Millenium jest to koniec pewnej epoki, bowiem właśnie ten bank wprowadził HCE w aplikacji jako pierwszy na polskim rynku. Czas jednak płynie i dziś mamy już znacznie wygodniejsze i wielu aspektach bezpieczniejsze rozwiązania, często oferowane w samych smartfonowych systemach operacyjnych.
W Polsce świetnie działa także system BLIK, który całkowicie eliminuje konieczność emulowania kart płatniczych. Z BLIK-a można korzystać wszędzie tam, gdzie można było dotąd korzystać z kart: w terminalach płatniczych w sklepach i usługach, do wypłat z bankomatów, ale też dokonywać przelewy na numer telefonu.
Zmiany dla klientów
Klienci Banku Millenium, którzy nadal korzystają z HCE w aplikacji banku, po 1 lipca będą musieli podjąć konkretne działania. Na swoich smartfonach muszą odnaleźć aplikacje systemów płatniczych Google Pay lub Apple Pay i tam dodać swoje karty. Wystarczy wprowadzić dane lub zeskanować kartę z użyciem aparatu i autoryzować operację.
Źródło: bankier.pl