e-Doręczenia nie działają. Ministerstwo Cyfryzacji reaguje
O tym, że e-Doręczenia nie działają, wiemy już od jakiegoś czasu. Samorządy alarmują o opóźnieniach, słabej przepustowości systemu, a nawet zagrożeniu dla danych osobowych. Pojawiła się reakcja Ministerstwa Cyfryzacji, prace trwają.
Porażka systemu e-doręczeń
Dla urzędów i niektórych przedsiębiorców korzystanie z e-Doręczeń stało się obowiązkiem. Szybko jednak okazało się, że system nie jest odpowiednio zoptymalizowany, a przesłanie jednej informacji trwa nawet dłużej, niż skorzystanie z formy tradycyjnej. Niektóre postępowania z tego powodu są znacznie spowalniane.
Chodzi przede wszystkim o sprawność infrastruktury, która pozostawia wiele do życzenia. Niektórzy użytkownicy muszą kilkukrotnie przeprowadzać próby logowania, a przepustowość połączenia z serwerami jest niewystarczająca. Pobieranie plików potrafi trwać godziny.
Instagram przywraca znienawidzoną opcję. Użytkownicy prędko stamtąd uciekną Nie tylko "dopłata do przesyłki". Oszuści znaleźli nowy sposób na kupujących w internecieSamorządy reagują na porażkę e-doręczeń
Jak już zostało wspomniane, korzystanie z e-Doręczeń okazało się być obowiązkowe dla urzędów. Te skarżą się, że problemy w związku z systemem są coraz większe. DGP podaje, że doszło nawet do naruszenia ochrony danych, a do adresatów docierają numery PESEL nadawców. Samorządy chcą wyłączenia e-Doręczeń.
Nie jest możliwe normalne korzystanie z systemu e-Doręczeń. Odpytuje o tę samą przesyłkę nieskończoną liczbę razy, choć ktoś ją otworzył, pobrał, a system nadal o nią pyta. Blokuje się możliwość logowania - mówi money.pl Patrycja Grebla-Tarasek, radca prawny Związku Powiatów Polskich.
Zobacz: Najpierw kłopoty z TikTokiem, a teraz X. Toczy się dochodzenie
Ministerstwo Cyfryzacji komentuje sytuację
Poczta Polska przekazała serwisowi money.pl, że jest świadoma nieprawidłowości. Mają one wynikać z faktu, że faza wdrożenia “wymaga od użytkowników dostosowania się do nowych rozwiązań”. Na ten moment działa już ponad pół miliona skrzynek do e-Doręczeń.
Na głosy niezadowolenia postanowiło zareagować Ministerstwo Cyfryzacji. Resort przekazał temu samemu portalowi, że w przypadku “nieprawidłowości, leżących w obszarze kompetencji operatora, Centralny Ośrodek Informatyki na bieżąco przekazuje do niego wszystkie zgłoszenia”. Dodatkowo w ubiegłym tygodniu zaoferowano Poczcie Polskiej wsparcie w związku z opóźnieniami i nieprawidłowościami.