Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Empik ruszył na podbój nowego rynku. Nowości zaskoczą w 300 salonach i online
Sebastian Mikiel
Sebastian Mikiel 05.09.2024 09:26

Empik ruszył na podbój nowego rynku. Nowości zaskoczą w 300 salonach i online

Empik
Fot. Empik/materiły prasowe

Empik, jeden z największych graczy na rynku księgarskim, przygotowuje dla swoich klientów coś zupełnie nowego. Na rynku, który wydaje się być już nasycony, pojawia się nieoczekiwany ruch, który może zmienić sposób, w jaki Polacy sięgają po literaturę. Czy Empik wchodzi w zupełnie nowy segment?

Używane książki w ofercie Empik

Dotychczas Empik nie posiadał w swojej ofercie używanych książek. To się jednak zmieniło za sprawą współpracy z jednym z potentatów obrotu pozycjami książkowymi z drugiej ręki – Antykwariatem i Księgarnią Tezeusz. Do oferty Empiku trafiło już ponad 230 tys. egzemplarzy książek i czasopism, co jest jednym z pierwszych kroków w rozwoju tej współpracy.

Prezes Tezeusza przewiduje, że już w pierwszym miesiącu sprzedaż osiągnie 30-40 tys. egzemplarzy, generując przychody na poziomie 1-1,5 mln zł. Z kolei w przyszłym roku Tezeusz planuje sprzedaż aż milion książek, co przyniesie 25-30 mln zł przychodów. Dla Tezeusza współpraca z Empikiem to szansa na dynamiczny rozwój, a dla Empiku – wejście w segment, który dotychczas był zdominowany przez inne platformy.

Zobacz też: Polaków nie stać na przestrzeganie prawa. Rząd o tym wie, ale nie planuje zmian

Polski gigant goni Biedronkę? Padła data: niedługo obrodzi w nowe sklepy Największy polski satelita ma poważne problemy. ”Misja EagleEye jest w trudnej sytuacji”

Konkurencja dla Allegro?

Rynek sprzedaży używanych książek w Polsce był dotychczas zdominowany przez m.in. Allegro, OLX i specjalistyczne księgarnie. Współpraca Empiku z Tezeuszem może to zmienić. Andrzej Miszk, prezes Tezeusza, przewiduje, że wspólnie mogą konkurować z Allegro i zdobyć część rynku, który ma być wart 200-300 mln zł.

Tezeusz, jeden z liderów rynku książki używanej, w 2023 roku osiągnął przychód 32 mln zł. Dzięki współpracy z Empikiem, do oferty Empikplace trafiło już 230 tys. książek, a w przyszłości może ich być milion. Klienci będą mogli odbierać zamówienia w 300 salonach Empiku lub korzystać z darmowej wysyłki.

Zrzut ekranu 2024-09-05 092312.png
Źródło: Empik

Ta współpraca to nie tylko rozszerzenie oferty Empiku, ale także element długofalowej strategii, mającej na celu zwiększenie jego udziału na rynku. Książki dostępne na platformie Empikplace będzie można odebrać w 300 salonach Empiku na terenie całej Polski, a klienci będą mogli skorzystać z opcji darmowej wysyłki, co dodatkowo podnosi atrakcyjność oferty.

Ekologiczny trend i oszczędności

Empik, wprowadzając do swojej oferty książki z drugiej ręki, wpisuje się w rosnący trend ekologiczny. Zakup używanych książek to nie tylko sposób na oszczędności, ale również świadoma konsumpcja, która promuje zrównoważony rozwój. Dla wielu klientów, którzy dbają o środowisko, możliwość zakupu książek używanych w Empiku może być atrakcyjną alternatywą.

Co więcej, książki zamówione na platformie Empikplace będą mogły być odbierane w 300 salonach Empiku w całej Polsce. Inicjatywa objęta jest również premiową usługą darmowej wysyłki, co dodatkowo zwiększa wygodę i dostępność tej oferty. Jak podkreśla Miszk, współpraca z Empikiem to dla Tezeusza nie tylko świetny kontrakt, ale także szansa na wzmocnienie pozycji na rynku książek używanych oraz przyciągnięcie kolejnych setek tysięcy klientów na inne produkty.

Empik otwiera tym samym drzwi do całkowicie nowego segmentu, który może w znacznym stopniu wpłynąć na dalszy rozwój polskiego rynku e-commerce związanego z literaturą.