Gigantyczna kara dla Canal+ Polska. Poszło o telefony do klientów
46 milionów złotych - taką karę ma zapłacić Canal+ Polska. Zadecydował o tym Prezes UOKiK. Środki mają być zwrócone konsumentom. W uzasadnieniu czytamy, że konsultanci spółki wprowadzali klientów w błąd i przekazywali nieprawdziwe informacje na temat celu rozmowy telefonicznej. Oferowano bezpłatny pakiet kanałów, ale była to tylko przykrywka.
Podejrzane praktyki Canal+
Z komunikatu UOKiK wynika, że w trakcie postępowania przeanalizowano kilkaset nagrań rozmów sprzedażowych. Wyciągnięto z nich wniosek, że Canal+ stosował wówczas moralnie i prawnie wątpliwe praktyki. Proponował bowiem konsumentom zawarcie równoległej umowy, której istnienia nie byli świadomi, dopóki nie zaczęli za nią płacić.
To, co przykuło uwagę Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, to ukrywanie prawdziwego celu rozmowy przez konsultantów Canal+. Ich zapowiedzi były ambitne - proponowano dodatkowe pakiety lub bezpłatne prezenty, by przyciągnąć do siebie klientów na długoterminowe umowy. Podpisanie jej z kolei niosło za sobą konsekwencje w postaci ponoszenia opłat, których istnienia klienci nie byli wcześniej świadomi.
Nowoczesne fotoradary już w Polsce, znamy lokalizację. Kierowcy muszą uważać
Konsultanci spod ciemnej gwiazdy
Dlaczego zatem klienci często podejmowali rozmowę z konsultantami? Często zachęcali oni bowiem konsumentów do natychmiastowego podjęcia decyzji czy wskazywali na wyjątkowość okoliczności nawiązywanego połączenia.
Jak zaznacza UOKiK, nierzadko zdarzało się, że ceny wyjściowe były zawyżane nawet o 50 procent. Jak podkreśla prezes urzędu, Tomasz Chróstny, konsument powinien mieć zapewnioną transparentną i uczciwą obsługę ze strony przedsiębiorcy, pozwalając mu na w pełni świadome zawarcie umowy.
Za oszustwo trzeba płacić
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na spółkę niemałą karę - wynosi ona dokładnie 46 557 853 złotych. Firma ma także zwrócić pieniądze tym konsumentom, którzy zawarli feralne umowy od 10 października 2019 roku do 23 kwietnia 2022 roku.
Klientom, którzy rozwiązali kontrakt przed upływem okresu obowiązywania, przysługuje natomiast zwrot kwoty naliczonego roszczenia po uprawomocnieniu się decyzji. Decyzja UOKiK jest prawomocna, a przedsiębiorcy przysługuje od niej odwołanie od sądu.
Źródło: businessinsider.com.pl