Google ostatecznie wychodzi z rynku domen. Zablokowano możliwość rejestracji nowych adresów
Ważne wieści dla wszystkich posiadaczy zarejestrowanych przez Google. Po niespodziewanej sprzedaży działu Google Domains firmie Squarespace, Google zdecydowało, by w ogóle wstrzymać procedurę domen na własnych witrynach.
Koniec rejestracji domen w usługach Google
Google Domains przez lata uchodziło za tę usługę Google, na której można polegać. To szczególnie ważne właśnie dla posiadaczy domen, dla których liczy się ciągłość i długotrwałość świadczonych usług . Tymczasem Google, korporacja, którą określa się jak tę, która jest zbyt duża, by upaść, zdecydowała o sprzedaży tej części interesu Squarespace. Dziś wiadomo już o konsekwencjach tej decyzji
Google w tej chwili w ogóle zaprzestało sprzedaży domen nowym użytkownikom, jak i sprzedaży kolejnych już zarejestrowanym użytkownikom . Uwagę zwraca, że komunikat na ten temat wyświetlany jest na głównej stronie Google Domains, ale tylko wtedy, gdy witrynę odwiedza się jako niezalogowany użytkownik.
Rejestracja przez afiliację
Co zwraca uwagę, Go ogle odsyła w celu rejestracji nowych domen do witryn Squarespace poprzez linki afiliacyjne . To budzi wątpliwości – oczywiście musiała to być część umowy sprzedażowej Google Domains, ale jednocześnie stwarza przestrzeń do tego, by rejestracja domen poprzez linki afiliacyjne odbywała się po zawyżonych cenach, które uwzględniają marżę Google.
W tej chwili się tak jednak nie dzieje i Squarespace nadal sprzedaje domeny w takiej samej cenie, co dotąd Google, czyli po 12 dolarów za rok . Mimo to nie brakuje równie atrakcyjnych ofert, jak choćby te od WordPress. Tam przeniesienie domeny jest bezpłatne, zaś dopiero za kolejny rok płaci się tyle samo, co poprzedniemu operatorowi. Dostępna jest także usługa pozwalająca zarejestrować domenę na sto lat .
Cmentarz się powiększa
Dla aktualnych klientów Google nie zmienia się nic – nadal będą mogli oni zarządzać domenami zakupionymi przez Google Domains. Różnicą jest blokada możliwości rejestracji nowych oraz to, że operatorem dotychczasowych stało się Squarespace. To sprawia, że Google Domains dołączyło już do wręcz memicznego cmentarza usług Googl e. Korporacja słynie z tego, że uruchamia kolejne usługi metodą prób i błędów, przez co często produkty, w które zainwestowano krocie są uśmiercane po relatywnie krótkim czasie.