Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > Klienci banków mogą stracić pieniądze. Na to trzeba uważać
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 03.07.2024 20:14

Klienci banków mogą stracić pieniądze. Na to trzeba uważać

telefon, karta płatnicza
Fot. Pixabay/PhotoMIX-Company

“Bank w telefonie” na co dzień ułatwia życie Polakom. Może jednak okazać się także powodem utraty pieniędzy. Na te metody logowania powinieneś uważać.

Przez to stracisz pieniądze, logując się do banku

Trudno wyobrazić sobie współczesne finanse bez aplikacji bankowej czy strony banku. W kilka chwil klienci mogą zalogować się z dowolnego miejsca na świecie i zarządzać swoimi pieniędzmi, sprawdzić stan konta czy zrealizować przelew.

Każda z tych form jest odpowiednio zastrzeżona, czasem jednak zabezpieczenia mogą okazać się niewystarczające. Jedna metoda logowania jest szczególnie narażona na ryzyko, a korzysta z niej każdy z nas.
 

W Action zacznie się już jutro. Polacy tłumnie ruszą do sklepów

Oszuści tylko na to czekają, twoje konto bankowe może ucierpieć

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele razy w ciągu dnia sami narażamy swoje dane. Również hasła do bankowości elektronicznej mogą z łatwością paść ofiarą hakerów, wystarczy, że popełnimy jeden błąd. Mowa tu oczywiście o logowaniu do banku przy pomocy sieci Wi-Fi. Jeśli nie mamy pewności, czy ta została odpowiednio zabezpieczona, powinniśmy raczej skorzystać z danych komórkowych. Warto również zainstalować dodatkową ochronę na samym urządzeniu — zarówno telefonie, jak i laptopie czy tablecie. Szczególnie niebezpieczne mogą okazać się sieci np. w restauracji, na siłowni czy w hotelu, do których loguje się wiele osób.

O zachowaniu szczególnej ostrożności powinniśmy pamiętać także korzystając z komputerów dostępnych we wspólnych przestrzeniach, np. w bibliotece. Chociaż banki w większości przypadków stosują automatyczne wylogowanie, po każdej operacji powinniśmy sami wylogować się z konta — nie tylko tego bankowego.
 

Nie klikaj w linki, aktualizuj, chroń swoje pieniądze

Niezwykle popularną metodą kradzieży w danych jest również phishing. Choć sam termin może brzmieć tajemniczo, kryje się pod nim tradycyjne hasło: nie klikaj w podejrzane linki. Jeśli otrzymamy wiadomość od banku z załączonym linkiem, powinniśmy w pierwszej kolejności skontaktować się z obsługą klienta poprzez oficjalny numer telefonu. Dotyczy to również m.in. operatorów komórkowych czy nawet firm kurierskich.

Aby chronić swoje dane, powinniśmy także pamiętać, by regularnie aktualizować urządzenia i aplikacje bankowe. Nowe wersje systemu to również nowocześniejsze zabezpieczenia.