Klienci banku Santander w niebezpieczeństwie. Wydano oficjalne ostrzeżenie
CERT Polska ostrzega przed fałszywymi e-mailami, w których oszuści informują klientów banku Santander Polska, że ci stracili dostęp do rachunku bankowego. Aby go rzekomo odzyskać, mają pobrać aplikację z linku przesłanego w wiadomości. Pod żadnym pozorem nie można tego robić — instalacja złośliwego oprogramowania grozi utratą pieniędzy z konta.
Klienci Santandera muszą uważać
Mowa o kilku milionach osób (w 2019 roku z usług Santandera korzystało prawie 5 mln Polaków). Ostrzeżenie przed kampanią phishingową (czyli metodą oszustwa polegającą m.in. na wyłudzeniu danych, podając się za inną osobę lub instytucję) wydało kilka dni temu CERT Polska.
Zespół reagowania na incydenty bezpieczeństwa komputerowego zaapelował do klientów, by uważali oni na e-maile z informacjami o ograniczeniu dostępu do konta z powodu braku aplikacji bezpieczeństwa.
Szanowny Kliencie, nasz system wykrył, że nie masz zainstalowanej naszej aplikacji zabezpieczającej na swoim urządzeniu mobilnym. Z tego powodu Twoje konto zostało zablokowane. Wykonaj zalecane kroki, aby usunąć blokadę. Wszystkie blokady zostaną ponownie zniesione po ich wykonaniu. Dziękujemy za zrozumienie i prosimy o wybaczenie niedogodności — czytamy w fałszywej wiadomości nadesłanej przez [email protected].
Tymczasem oszuści załączają w takich wiadomościach link do wirusa — trojana bankowego Hydra. Instalacja oprogramowania grozi utratą pieniędzy z konta.
Uwaga! kampania phishingowa skierowana do klientów @SantanderBankPL .Oszuści rozsyłają maile z informacją o ograniczeniu dostępu do konta z powodu braku aplikacji bezpieczeństwa. W rzeczywistości jest to androidowy trojan bankowy Hydra. Instalacja grozi utratą pieniędzy z konta. pic.twitter.com/OZ0NqXuRFs
— CERT Polska (@CERT_Polska) January 13, 2023