BiznesINFO.pl Handel Klienci Biedronki nie będą zadowoleni. Sieć w ostatniej chwili odwołała wielką promocję
Fot. Arkadiusz Ziolek/East News

Klienci Biedronki nie będą zadowoleni. Sieć w ostatniej chwili odwołała wielką promocję

22 stycznia 2025
Autor tekstu: Julia Czwórnóg

Ostatnie dni stycznia w Biedronce miały upłynąć pod znakiem wielkiej promocji, której wyczekiwali klienci. Kupujący będą musieli obejść się smakiem, już wiadomo, że nie otrzymają obiecanych upominków. Sieć w ostatniej chwili zrezygnowała z organizacji akcji. Powód decyzji jest dosyć zaskakujący.

Biedronka planowała przeprowadzenie wielkiej akcji promocyjnej

Z okazji Dnia bez Opakowań Foliowych, obchodzonego w Polsce 23 stycznia, Biedronka planowała dla swoich klientów specjalną akcję promocyjną. Klienci mieli otrzymywać w gratisie dwupak wielorazowych „warzyworków”, wykonanych z poliestru.

Sieć chciała w ten sposób promować ekologiczne nawyki oraz ograniczanie używania jednorazowych opakowań. Plany były ambitne, jednak ostatecznie nie dojdą do skutku. Kto miał otrzymywać upominki od Biedronki i dlaczego to się nie stanie?

PIP łapie się za głowę. Polacy nie wiedzą, jak wziąć urlop, złożyli już setki skarg
ZUS ostrzega przed trzema błędami. Lepiej ich nie popełniaj, obniżają emeryturę

Klienci nie otrzymają "warzyworków"

"Warzyworki" to lekkie siatki wykonane z poliestru, zaprojektowane z myślą o długotrwałym, wielokrotnym użytkowaniu. Woreczki miały wytrzymywać obciążenie do 5 kg. Dzięki odpowiedniej wentylacji miały pomagać także zachować świeżość owoców i warzyw. Takie woreczki można również wyprać, lub przechowywać w nich inne produkty spożywcze i nie tylko.

Klienci , którzy w dniach 23-26 stycznia kupiliby świeże warzywa, lub owoce za minimum 20 złotych, mieli otrzymać właśnie „warzyworki”. Udział w promocji nie wymagał posiadania karty lojalnościowej Moja Biedronka.

Poprzez tę akcję chcemy wspierać naszych klientów w proekologicznych wyborach, które przyczyniają się do redukcji plastiku w środowisku. Jednorazowe „zrywki” używane są zaledwie przez kilka minut, a ich recykling jest kosztowny i energochłonny. Korzystanie z wielorazowych rozwiązań to korzyść dla nas wszystkich i dla planety – podkreślała Katarzyna Grabarska, starsza menedżerka ds. eko-projektowania opakowań w sieci Biedronka.

Plany okazały się niemożliwe do zrealizowania. Biedronka przekazała, dlaczego rezygnuje z promocji.

Zobacz też: Przewrotny plan reformy polskich lasów. Tym razem to nie my zapłacimy

Powód rezygnacji z promocji zaskakuje

Dział prasowy Biedronki skontaktował się z redakcją „Wprost” i przekazał, że akcja promocyjna zostaje chwilowo odwołana, z przyczyn logistycznych. Na razie nie poinformowano, kiedy oferta ma zostać wznowiona. Klienci mieli otrzymywać upominki bezpośrednio przy kasach, od kasjerów, lub od asystentów, przy kasach samoobsługowych. Być może wkrótce będą mieli jeszcze taką okazję.

Przypomnijmy, że Biedronka od stycznia 2025 wprowadziła opłatę recyklingową związaną z używaniem jednorazowych woreczków foliowych. W przypadku wykorzystania ich niezgodnie z przeznaczeniem sklep nalicza dodatkową opłatę w wysokości 0,25 zł. Obowiązek związany z opłatą recyklingową nakładają przepisy Unii Europejskiej, natomiast kontrolę przeprowadza Inspekcja Handlowa. Akcja z „warzyworkami” miała być wyjściem naprzeciwko klientom w obliczu obowiązujących przepisów.

Owoce w Biedronce
Fot. Owoce w Biedronce - Zofia i Marek Bazak/East News
Nowe dane o polskich wypłatach. GUS: Nie ma zaskoczeń, jest ważne ostrzeżenie
Polskie miasto rezygnuje z darmowej komunikacji. Jednego nie przewidzieli, "na stole" trzy opcje
Obserwuj nas w
autor
Julia Czwórnóg

Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, obecnie studentka Produkcji Medialnej. Zawsze na bieżąco z nowinkami technologicznymi, prywatnie wielbicielka sportu, w szczególności tenisa i siatkówki. Kiedy nie piszę, oglądam mecze i filmy.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat