BiznesINFO.pl Handel Klienci Lidla i Biedronki mają dość. Posypały się skargi
East News/Marek Bazak

Klienci Lidla i Biedronki mają dość. Posypały się skargi

11 lutego 2024
Autor tekstu: Zuzanna Kłosek

O opłaty na parkingach przy sklepach takich jak Lidl i Biedronka, walki klientów z operatorami toczyły się jod samego początku. Teraz jest ich jednak więcej niż kiedykolwiek. UOKiK wkroczyło do działania.

Tylu skarg jeszcze nie było

Statystyki zaprezentowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, udostępnione na prośbę portalu dlahandlu.pl, nie pozostawiają wątpliwości. Liczba skarg nie tylko wciąż rośnie, ale na dodatek robi to coraz szybciej. W 2020 roku do UOKiK wpłynęło 128 skarg. W 2021 było to ich 113, ale w 2022 już 275. W ubiegłym roku skargi przesłane przez klientów pobiły jednak wszelkie rekordy. Łącznie było ich aż 377 , a wiele wskazuje na to, że tendencja ta nie ulegnie zmianie. Tylko w lutym do UOKiK przesłano już 55 skarg związanych z operatorami parkingów.

Początkowo optymistycznie można było założyć, że problemy wynikały z wdrożenia konkretnego rozwiązania. Jednak nic bardziej mylnego. Od lat skargi dotyczą naprzemiennie przede wszystkim dodatkowych opłat, nieprecyzyjnych informacji o zasadach płatności, a także problemów z procesem reklamacji.

Zwroty podatku ze skarbówki. Emeryci mogą liczyć na sporą kwotę

Skargi są, sypią się też kary

Na nieszczęście samych operatorów, wiele skarg zostało uznanych za uzasadnione. Przykładem jest sytuacja spółki APCOA Parking Polska, którą ograniczenie możliwości składania reklamacji będzie kosztować aż 820 tysięcy złotych . Jak wyjaśnił portal dlahandlu.pl, konsumenci nie mogli złożyć reklamacji osobiście czy chociażby mailem, a jedynie poprzez list lub formularz internetowy. UOKiK nie spodobało się również, że na rozpatrzenie reklamacji spółka wyznaczyła okres dłuższy niż 30 dni, a zatem niezgodny z przepisami . Wyrok jest nieprawomocny.

Opłaty za parking są… nielegalne?

Pytanie o to, czy pobieranie opłat za parkowanie pod sklepem jest legalne, w takiej sytuacji nasuwa się samo. Tutaj jednak klientów czeka rozczarowanie — pobieranie opłat jest całkowicie legalne, a haczyk dla operatorów stanowi jedynie wymóg czytelnego udostępniania informacji ws. pobierania opłat, a także umożliwienia klientom złożenia reklamacji .

Co jednak zrobić, jeśli my też poczujemy się niesprawiedliwie potraktowani przez operatora parkingu? Wówczas należy zwrócić się do lokalnego rzecznika praw konsumentów.

źródło: fakt.pl

Dodatkowe zniżki na zakupy w Biedronce? Jest na to prosty sposób
Lidl z ofertą na Walentynki. Prezenty za grosze
Obserwuj nas w
autor
Zuzanna Kłosek

Redaktorka portalu BiznesINFO. Jestem studentką Twórczego Pisania i Marketingu Wydawniczego na Uniwersytecie Śląskim. Poprzednie studia ukończyłam z wyróżnieniem na kierunku Kultury Mediów. Kocham książki, którymi interesuję się zarówno od strony czynnej, jak i biernej, co wykorzystuję pisząc powieści, ale również tworząc dla czasopisma ArtPapieru i miesięcznika Kreatywni. Wolne chwile spędzam przy serialach i grach komputerowych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat