Kolejna awaria Facebooka. Użytkownicy odnotowują problemy techniczne
Zaledwie kilka dni temu doszło do globalnej awarii Facebooka, Messengera i Instagrama, a już mamy do czynienia z kolejnymi problemami. Użytkownicy masowo zgłaszają błędy w działaniu serwisu, występują m.in. przeszkody w publikowaniu treści.
Znów nie działa Facebook, Messenger i Instagram
Wszystko wskazuje, że mamy do czynienia z kolejną masową awarią. Według danych zgromadzonych przez niezależne strony umożliwiające zgłaszanie awarii problemy występują w takiej samej skali, jak przed pięcioma dniami. Znów nie działa Facebook, awaria dotknęła także serwis Instagram i komunikator Messenger.
Choć do problemów doszło tuż przed godziną 14, zgłoszeń są już tysiące. Ze zgłoszeń wynika, że w przypadku Facebooka awaria obejmuje sam serwis oraz aplikację mobilną. W przypadku Instagrama występują problemy z działaniem aplikacji, zaś Messenger uniemożliwia w tej chwili dostęp do aplikacji, a gdy ten już uda się uzyskać, to niemożliwe jest odbieranie i wysłanie wiadomości.
Wielka awaria Facebooka, Messengera i Instagrama. Nic nie działaKolejne „problemy techniczne”?
To, że do tak dużych dużej awarii dochodzi zaledwie kilka dni po sobie stanowi dla Meta nie lada kompromitację. Można się było spodziewać, że po pierwszych problemach wyciągnięto wnioski i usterka została naprawiona trwale. Dziś okazuje się, że jest zupełnie inaczej, a dostępność największych mediów społecznościowych korporacji trudno już brać za pewnik.
Uwagę zwraca także publiczna reakcja przedstawicieli Meta na poprzednią awarię. Korporacja w czasie jej trwania nie podzieliła się żadnymi informacjami, zaś po zażegnaniu problemów poinformowano jedynie z dużą dozą lekceważenia w stosunku do użytkowników, ale też biznesów, które zostawiają na Facebooku ogromne pieniądze, że zawiniły „problemy techniczne”.
Kolejna awaria w ciągu kilku dni
Aktualnie liczba zgłoszeń problemów z działaniem produktów Meta wciąż rośnie i nic nie wskazuje na to, aby problem był bardziej ograniczony pod względem zasięgu niż ten sprzed kilku dni. Miejmy nadzieję, że Meta tym razem potraktuje użytkowników poważnie i postanowi wydać obszerniejsze oświadczenie na temat coraz większej zawodności swoich serwisów.