Koniec znanej drogerii. Ruszyły gigantyczne wyprzedaże
Znana sieć drogerii znika z rynku, a przynajmniej z rynku sklepów stacjonarnych. Już wkrótce jej działalność zostanie w pełni przeniesiona do sieci, a w galeriach handlowych nie ostanie się ani jeden lokal. To wyjątkowa okazja, by skorzystać z licznych wyprzedaży.
Okazja dla klientów
Popularna sieć drogerii całkowicie zmienia swój model biznesowy. Całość usług już wkrótce przeniesiona zostanie do internetu i choć miłośnicy zakupów stacjonarnych mogą mieć powody do rozczarowania, w zupełnie odmiennej sytuacji są miłośnicy wyprzedaży. Zamykając swoje sklepy, sieć Kontigo uruchomiła bowiem zakrojoną na szeroką skalę akcję mającą na celu szybkie wyprzedanie wszelkich towarów przed opuszczeniem placówek.
Zmiana modelu biznesowego Kontigo wynika z problemów, z którymi sieć mierzyła się od dłuższego czasu. Konieczność ratowania finansów jest prawdziwym powodem zmian. W firmie liczą na to, że całkowite przeniesienie sprzedaży w tryb online pozwoli uratować markę.
Skierowania do tych specjalistów nie będą już potrzebne. Szykują się ważne zmianyTrudne wyzwania sieci
Kontigo należy do Grupy Eurocash, której przedstawiciele podkreślają, że zmiana modelu biznesowego ma na celu osiągnięcie rentowności już w najbliższych latach. W wydanych oświadczeniach zwrócono się również do klientów oraz inwestorów, licząc na ich wyrozumiałość.
Można zakładać, że wyzwaniem dla sieci może być przeniesienie do sieci cech, które dotąd miały stanowić o rozpoznawalności i charakterze marki. Sklepy Kontigo przez lata stawiały bowiem na osobisty kontakt sprzedawców z klientami oraz drobiazgową obsługę i doradztwo w trakcie zakupów. Trudno sobie wyobrazić, by zakupy online mogły zapewnić klientom podobne doświadczenia.
Kontigo i Eurocash
Asortyment sieci Kontigo w głównej mierze oparty jest na kosmetykach naturalnych i markach na wyłączność. Poza kosmetykami i produktami do pielęgnacji, sieć sprzedaje również urządzenia do domowych zabiegów pielęgnacyjnych, ekologiczne środki czystości, produkty do relaksu w domu oraz suplementy diety i biżuterię.
Do Grupy Eurocash należą jeszcze takie marki jak: sklepy ABC, Delikatesy Centrum, Frisco, Groszek, Euro Sklep, Drogerie Koliber, czy polska sieć handlowa Lewiatan.