Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Konkurencja Action i Pepco wchodzi do Polski. Znamy lokalizację pierwszych sklepów
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 22.10.2024 16:26

Konkurencja Action i Pepco wchodzi do Polski. Znamy lokalizację pierwszych sklepów

mr.diy
Fot. materiały prasowe MR.DIY

Potencjał polskiego rynku został dostrzeżony przez kolejną globalną sieć sklepów detalicznych. Tym razem powstaną u nas sklepy nie spożywcze, lecz nieco bardziej specjalistyczne - kierowane bowiem do majsterkowiczów i osób planujących remonty i klientów zainteresowanych segmentem dom i ogród. Wiemy już, gdzie otworzą się pierwsze sklepy.

Nowa azjatycka sieć handlowa wchodzi do Polski

Już w listopadzie i grudniu otwarte zostaną pierwsze sklepy sieci MR.DIY (od do-it-yourself, “czyli zrób to sam”). Nazwa zdradza wiele co do asortymentu, jakiego możemy się spodziewać. Sieć została założona w Malezji w 2005 r. i przez blisko 20 lat udało się jej uruchomić 4 tys. sklepów na całym świecie.

MR.DIY chwali się, że w asortymencie znajdziemy 18 tys. różnorakich produktów, sklepy są obszerne i komfortowe - ich powierzchnia wynosi średnio 1 tys. mkw. W pierwszych latach działalności skupiano się na ekspansji w Azji, w Malezji, Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Wietnamie, Kambodży, Indiach i Bangladeszu, jednak teraz sieć chce podbić Europę. Po debiucie w Turcji i Hiszpanii przyszedł czas na Polskę.

Biedronka zwariowała. Sieć wyprzedaje telewizory za grosze

Czego można spodziewać się w asortymencie MR.DIY?

Choć nazwa sugeruje, że asortyment będzie skupiał się na artykułach dla domu i ogrodu czy materiałach budowlanych, to w praktyce w MR.DIY znajdziemy artykuły z wielu innych kategorii, co nasuwa skojarzenia raczej z Pepco czy Action niż bezpośrednio marketami budowlanymi.

W ofercie, oprócz produktów budowlanych oraz kategorii dom i ogród, znajdziemy m.in. zabawki, AGD, elektronikę, kosmetyki, dodatki do domu czy artykuły biurowe i sportowe. O tym, co będzie można znaleźć w nowych sklepach, mówi Magdalena Nazarewicz, dyrektor ds. rozwoju biznesu w spółce MR.DIY POLAND:

Dobierając asortyment naszych sklepów, za punkt wyjścia bierzemy oczekiwania konsumentów, związane z codziennym funkcjonowaniem, prowadzeniem domu i drobnymi remontami. A ponieważ wiemy, jak cennym zasobem jest obecnie czas, sklepy MR.DIY umożliwią kompleksowe zakupy dla całej rodziny w jednym miejscu.

Sieć deklaruje także, że będzie na bieżąco dostosowywać ofertę do lokalnych potrzeb i preferencji, dostępne będą także artykuły sezonowe. Priorytety są jednak jasne i wyrażone w motto MR.DIY - “zawsze niskie ceny”.

Poznaliśmy lokalizację pierwszych 3 sklepów

Uruchomiona została już oficjalna polska strona MR.DIY, jednak nie jest tam prowadzona sprzedaż internetowa. Ta, przynajmniej w początkowy okresie działalności sieci w Polsce, w ogóle nie jest brana pod uwagę. Znane są pierwsze lokalizacje sklepów stacjonarnych nad Wisłą. W ciągu dwóch nadchodzących miesięcy otwarte zostaną trzy sklepy: w Zabrzu, Krakowie i Piotrkowie Trybunalskim. Dokładniejsza lokalizacja i terminy jeszcze nie są znane.