Potencjał polskiego rynku został dostrzeżony przez kolejną globalną sieć sklepów detalicznych. Tym razem powstaną u nas sklepy nie spożywcze, lecz nieco bardziej specjalistyczne - kierowane bowiem do majsterkowiczów i osób planujących remonty i klientów zainteresowanych segmentem dom i ogród. Wiemy już, gdzie otworzą się pierwsze sklepy.
Nowa gazetka Lidla z ofertami dostępnymi od poniedziałku (23 września) przyciągnie do sklepów klientów, którzy na jesień będą chcieli wymienić garderobę i wyposażenie domu. Sklep proponuje klientom kurtki sportowe i elementy wyposażenia łazienki w niskiej cenie. W kolejnym tygodniu szykuje się prawdziwy hit. Profesjonalny ekspres do kawy w niskiej cenie.
Klęska żywiołowa w południowej Polsce wyrządziła szkody nie tylko na terenie prywatnych gospodarstw, ale też w placówkach należących do działających w regionie przedsiębiorstw. Powódź zmusiła przedstawicieli sieci sklepów Eurocash do trudnych decyzji. Grupa musiała zamknąć 50 sklepów. Kilkanaście z nich zostało zalanych.
Dyskonty w Polsce stały się już przedmiotem zbiorowej wyobraźni; najpierw cenowa wojna z Lidlem, teraz za długie paragony. Konsumenci obu dyskontów próbują ustalać reguły gry. Co na to firma?
Bardzo złe informacje płyną ze sklepów Biedronka - zdecydowanie nie wywołają one zadowolenia wśród klientów tej sieci. Zostały już ostatnie dni na skorzystanie ze specjalnej oferty przygotowanej przez dyskont. Po wyznaczonym terminie zostanie wyłączona funkcja w aplikacji oraz na karcie “Moja Biedronka", która jest bezpośrednio powiązana z programem.
Sytuacja na bazarach w Polsce robi się coraz trudniejsza. Od 10 lat liczba sprzedawców ciągle spada i według informacji w mediach ma być coraz gorzej pod tym względem.
Spór między członkami rodziny właścicieli znanej niemieckiej sieci handlowej toczył się od śmierci założyciela firmy w 2010 roku. Konflikt, toczący się między innymi na salach sądowych przez 13 lat, w końcu został zażegnany.Sieć handlowa Aldi Nord, która w Polsce ma ok. 250 sklepów, przejdzie reorganizację holdingową. Jest to efekt ugody między zwaśnionymi członkami rodziny Albrechtów, właścicieli sieci dyskontów.
Rosyjska sieć Mere, które miała stworzyć realną konkurencję dla tanich dyskontów, musi wycofać się z Polski. Rosyjski sklep spotkał się z falą krytyki po inwazji Kremla na Ukrainę. Wszystko wskazuje na to, że Mere nie zagości długo również na pozostałych rynkach krajów Unii Europejskiej. Informację o rozpoczęciu procesu wycofywania się Rosjan z polskiego rynku podał portal wiadomoscihandlowe.pl. Z 10 sklepów Mere zlokalizowanych w Polsce, do zamknięcia zaczęło przygotowywać się już 9, o czym świadczą informacje w mediach społecznościowych, gdzie sklepy zapraszają klientów na wyprzedaże, oferując jeszcze niższe ceny niż zwykle.
Sieć Vollmart otwiera w Polsce swój drugi hard dyskont. Nowa placówka mieści się w Centrum Handlowym Wiatraki w Słupsku, a otwarcie zapowiedziano na 29 kwietnia. Sklep ma w swojej ofercie najpotrzebniejsze produkty, takie jak artykuły spożywcze, chemię gospodarczą, kosmetyki czy artykuły przemysłowe. Zainteresowanie klientów powinna wzbudzić dodatkowo jeszcze jedna informacja - Detalista zapewnia, że ceny w Vollmart będą co najmniej o 20 proc. niższe niż w innych sklepach.Z tego artykułu dowiesz się:Gdzie Vollmart otwiera swój drugi sklepCo znajdzie się w ofercie sieciCzym jest hard dyskontJakie plany ma sieć na najbliższą przyszłość
Sklepy Mere dzięki temu, że wykładają towary prosto z palet, oszczędzają dużo na ekspozycji, tym samym oferując bardzo niskie ceny. Pojawiają się jednak wątpliwości dotyczące działania grupy w Polsce. Obawy nie są bezpodstawne biorąc pod uwagę jak wygląda sytuacja sieci w Niemczech.
KiK pod koniec ubiegłego roku miał ponad 320 sklepów. Sieć zapowiada, że w pierwszym półroczu tego roku chce mieć łącznie 350 sklepów, a finalnie około 389 placówek.W pierwszych tygodniach tego roku sieć otworzyła sklepy w Gdyni, Łodzi, Kobyłce, Kolbuszowej i Wysokiem Mazowieckim.- Zakończyliśmy 2019 rok dość efektownie, dlatego tym bardziej cieszymy się, że możemy podtrzymać tę dobrą passę i podsumowując pierwsze tygodnie nowego roku mówić o uruchomieniu 5 nowych sklepów, modernizacji sklepu w Łodzi oraz o otworzeniu pierwszego KiKa w Jaworze jeszcze przed końcem lutego. Jest to również swego rodzaju zapowiedź naszych dalszych działań - komentuje Marcin Ostrowski z polskiego biura sieci KiK.
Lidl w Polsce stawia na rozwój. We wtorek pisaliśmy o tym, że sieć inwestuje prawie cały dochód w innowacje i rozwój swojej sieci sprzedaży i dystrybucji, a kolejny dzień przynosi na to dobitny dowód. Niebawem Lidl uruchomi bowiem 11. centrum dystrybucyjne sieci, które zlokalizowane będzie w Stargardzie w Zachodniopomorskiem.Obecnie w placówce trwają procesy rekrutacyjne. Finalnie na miejscu Lidl chce zatrudniać ponad 150 osób. Wydawałoby się, że to całkiem niedużo, porównując ogrom budowli, którą widać na nagraniach Lidla. Jednakże należy pamiętać, że w centrum tym znajdować się będą przede wszystkim tam towary, które trafiać będą do kolejnych sklepów sieciówki.
O pomyśle wprowadzenia przez Kaufland nowych ekranów w sklepie, poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl. Sieć zaczyna tym samym szerszą transofrmację swoich placówek handlowych w Polsce w stronę bardziej cyfrową.
Biedronka, która zatrudnia w Polsce aż 65 tys. osób, postanowiła zwiększyć jeszcze bardziej liczebość swojej załogi. Zgodnie z informacjami podanymi przez portal Gazeta.pl Jeronimo Martins Polska, właściciel dyskontu, wypuścił spoty zachęcające pracowników ze wschodu do pracy w swojej sieciówce. Materiały te kierowane są do najliczniejszej grupy migrantów zarobkowych w Polsce - Ukraińców.Na nagraniach występują przede wszystkim właśnie Ukraińcy, którzy od lat pracują już w sklepach sieci Biedronka. Ci wypowiadają się w pozytywach o swojej pracy. Mówią m.in. o tym, że dzięki firmie mieli mniej problemów z załatwianiem karty stałego pobytu, chwalą także paczki, które otrzymywali na święta, ale również inne udogodnienia.
Ceny podstawowych produktów spożywczych i chemicznych w dyskontach rosną - zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i rocznym, wynika z analiz portalu Dla Handlu. Najtańsza jest wciąż Biedronka, najbardziej podrożały zaś produkty w Lidlu.