Lepiej od razu odłóż słuchawkę. Wybierając "2" ułatwiasz tylko zadanie zlodziejom
Oszuści nie próżnują i teraz znaleźli nowy telefoniczny sposób na wyłudzenie pieniędzy i danych. Ponownie uderzają z oszustwem na "pracownika banku".
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Jaka forma oszustwa wykorzystuje telefon
-
O co pytają oszuści i czego oczekują
Telefon do wyłudzania
Telefoniczne oszustwa "na pracownika banku" to żadna nowość związana z wyłudzaniem pieniędzy i danych osobowych. W ostatnim czasie są dwie nowe metody związane z oszustwami wykorzystującymi telefon.
Czytelnicy programu niebezpiecznik.pl informują, że oszustwo "na pracownika banku". W ostatnim czasie do ofiar nie dzwonią od razu oszuści, a automatyczna infolinia.
W słuchawce rozbrzmiewa komunikat o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku kredytowego. Aby usłyszeć kwotę należy wcisnąć cyfrę 1 na klawiaturze, a naciśnięcie cyfry 2 to przekierowanie do rzekomego konsultanta.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Telefon źródłem oszustw
Późniejszy schemat jest taki sam jak zawsze - oszust ma imię i nazwisko oraz część danych karty płatniczej ofiary (dane pochodzą z wycieków danych). W efekcie prosi o zainstalowanie aplikacji do zdalnej kontroli urządzenia.
Wykorzystując telefony, oszuści podają się także za pracowników Biura Informacji Kredytowej. W tym przypadku również chodzi o wywołanie zamieszania w kwestii ewentualnego kredytu. Oszuści chcą wykorzystać nasze dane do kradzieży pieniędzy.
Portal przestrzega, że oszuści wykorzystują autentyczne numery telefonów. Jednocześnie w przypadku takiego oszustwa należy od razu udać się na policję.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl