Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > LPP ujawnia wyniki finansowe. Spore zaskoczenie
Natalia Ziółkowska
Natalia Ziółkowska 28.09.2024 16:17

LPP ujawnia wyniki finansowe. Spore zaskoczenie

LPP, Sinsay
fot. materiały prasowe LPP

Grupa LPP właśnie podała wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2024 roku. Jak wynika ze skonsolidowanego raportu, wpływy ze sprzedaży polskiego producenta odzieży przekroczyły 5 mld zł, co umożliwiło LPP zakończenie pierwszego półrocza z przychodem na poziomie 9,3 mld zł. Jaką strategię stosuje spółka, że odnotowuje wzrosty?

Raz pod wozem, a raz na

W okresie od maja do końca lipca br. LPP otworzyło 122 nowe sklepy, z czego większość pod szyldem marki Sinsay. Spółka kieruje się harmonogramem otwarć, który przybliżyć ma ją do założonego na ten rok celu — uruchomienia 700 nowych lokalizacji. Czy w dobie zakupów online strategia dywersyfikowania kanałów sprzedaży jest słuszna? Jak na razie wszystko na to wskazuje, bo wyniki sprzedaży spółki w kanale stacjonarnym w pierwszym półroczu wzrosły o ponad 19 proc. w porównaniu do tego samego okresu minionego roku. Nie podupada na tym również sprzedaż w kanale e-commerce. LPP donosi, że odnotowało wzrost w porównaniu do poprzedniego roku o ponad 17 proc.

Pozytywne efekty rozbudowy sieci salonów widoczne są w dynamice przychodów marki Sinsay, której sprzedaż w pierwszym półroczu zwiększyła się o 43 proc. Z drugiej strony mamy na uwadze fakt, że trwające inwestycje wpływają na koszty działalności. Traktujemy to jednak jako sytuację naturalną i przejściową, którą w przyszłości będziemy w stanie przekuć w źródło naszych wzrostów – mówił Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Z mapy znika coraz więcej sklepów. Polacy nie będą mieli gdzie robić zakupów? W Polsce wyrośnie nowa sieć sklepów. Dwaj giganci połączą siły

E-commerce i sklepy stacjonarne tak samo ważne?

Jak wzrosty procentowe przekładają się na wyniki finansowe? LPP podaje w raporcie, że w drugim kwartale 2024 r. wpływy ze sprzedaży — zarówno w kanale tradycyjnym, jak i online — przekroczyły 5 mld zł. To pozwoliło spółce zakończyć pierwsze półrocze z przychodem na poziomie 9,3 mld zł. Według LPP wynik ten jest lepszy o 13,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Dla firm z branży handlowej miniony kwartał upłynął pod znakiem poprawy nastrojów konsumenckich, które jednak rządziły się swoimi prawami i nie każdemu dały tyle samo powodów do zadowolenia. W naszym przypadku udane kolekcje letnie i dopasowanie ich do zmieniającego się stylu życia konsumentów pozwoliły osiągnąć dobre wyniki kwartalne — wyjaśniał Przemysław Lutkiewicz.

Dodając, że LPP zamknęło pierwsze półrocze z dwucyfrową dynamiką sprzedaży i poprawą zysku netto o 30 proc.

Warto inwestować w mobilne aplikacje

Dynamika sprzedaży w kanale online skorelowana jest bezpośrednio z uruchomieniem aplikacji mobilnych. Jak się okazuje, to z nich klienci takich marek jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay najchętniej robią zakupy. Według danych udostępnionych przez LPP aplikacja Sinsay, która dostępna jest na 9 rynkach, odpowiada za średnio 70 proc. sprzedaży online. W przypadku Reserved jest to 55 proc. Z kolei aplikacja Mohito, uruchomiona pod koniec 2023 r., znalazła swoich zwolenników na rynku polskim i rumuńskim.

LPP_aplikacja Sinsay.jpg

LPP nie zamierza rezygnować z ekspansji zagranicznej. W analizowanym okresie sprzedaż zagraniczna odpowiadała za 53,5 proc. przychodów grupy. A swoich zwolenników poza krajem znalazła w Czechach oraz wspomnianej wcześniej Rumunii. Jak deklaruje LPP, dalsza ekspansja skierowana jest na środkową i południową część Europy.