McDonald's zmienia opakowania swoich dań. Po raz pierwszy od pięciu lat
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Jak zmienią się opakownia McDonald's
-
Dlaczego sieć zdecydowała się na taki ruch
-
Kiedy kupimy nasze ulubione kanapki zapakowane w nowe pudełka
McDonald’s w nowej szacie graficznej
McDonald’s zdecydował się zmienić opakowania swoich produktów na nowe , kolorowe kartoniki zaprojektowane przez firmę Pearlfisher.
Nowe pudełka zdobią minimalistyczne grafiki, które nawiązują do tego, co znajduje się w środku opakowań . Tak na przykład na pudełku Big Maca będziemy mogli oglądać sezamowe bułeczki, opakowania McRoyala ozdobi ociekający ser, pudełko kanapki Filet-o-Fish ozdobią morskie fale, a na kartonie z McMuffin z jajkiem będzie można zobaczyć żółte kółko symbolizujące żółtko jaja.
fot. materiały prasowe McDonald's
- Naszym zadaniem było dowiedzieć się, co jest naprawdę wyjątkowego w każdym elemencie menu, aby zaprojektować system, który ułatwi innym robienie tego samego - powiedział cytowany przez portal Wirtualne Media dyrektor kreatywny Pearlfisher Matt Sia. - Piękno tkwi w prostocie kultowych pozycji menu McDonald's . Naszym celem było znalezienie najbardziej wyjątkowego, rozpoznawalnego i kultowego wyrazu każdego z nich - celebrowanie ich w sposób wywołujący uśmiech na twarzy - dodał.
Wygląd i funkcjonalność
Nowe opakowania McDonald’s oprócz tego, że będą cieszyć oko, mają być również pożyteczne . Dzięki grafikom, pracownikom będzie o wiele łatwiej kompletować posiłki dla klientów sieci.
- Ożywianie poprzez prostą ilustrację pozwala na to, aby opakowanie było unikalne funkcjonalnie, łatwe do zidentyfikowania, estetycznie minimalne i, co najważniejsze, radosne emocjonalnie - dodaje Sia. - Wszystko w tym systemie ma swój cel i pomaga aktywować pozycjonowanie marki McDonald's , aby wszyscy mogli cieszyć się pysznymi i przyjemnymi chwilami - mówi dyrektor kreatywny Pearlfisher.
Ostatni raz McDonald’s zmienił opakowania w 2016 roku . Wówczas nowa grafika polegała na wprowadzeniu do marki „nowoczesnej, progresywnej” wrażliwości z odważną, jasną typografią i złotymi łukami.
Nowe opakowania będziemy mogli oglądać w ciągu najbliższych dwóch lat. Od jesieni 2020 nowe grafiki zaprojektowane przez Pearlfisher zdobią opakowania kanapek na wybranych rynkach, m.in. w Australii, Nowej Zelandii i na wyspach Pacyfiku.