McDonald's będzie cię śledzić. Wszystko z powodu nowych opakowań na jedzenie
Postęp technologiczny nikogo już chyba nie dziwi. Czym innym są jednak nowe technologie dla ludzkości, a czym innym technologie tworzone w celu śledzenia.
Technologie śledzące
Kolejne wiadomości o nowych technologiach mających pomagać w rozwoju ludzkości bądź życiu codziennym nikogo już chyba nie dziwią . Codziennie zresztą pojawia się ich tyle, że można nawet przestać zwracać na nie uwagę.
Tymczasem jak podaje serwis instalki.pl, sieć McDonald's postanowiła wykorzystać technologię do bardzo niecodziennych celów . Mianowicie, znany fastfood ma zamiar… niejako śledzić swoich klientów.
McDonald's śledzi klientów
Chociaż brzmi to zaskakująco, nie jest to nowość. McDonald's bowiem już śledzi użytkowników - dzieje się tak od czerwca za pośrednictwem aplikacji sieci, która wykrywa zbliżanie się danego użytkownika do restauracji . Pozwala to na lepszą organizację pracy.
Portal instalki.pl informuje jednak, że na tym śledzenie klientów się nie skończy. Kolejnym pomysłem jest bowiem śledzenie klientów po zjedzeniu w restauracji i wyjściu z niej. W tym celu wykorzystane zostaną… opakowania .
Powodem ekologia
Wszystko bowiem za sprawą oznakowań RFID, czyli etykiet monitorowanych za pomocą fal radiowych . Pojawiają się one na wszystkich opakowaniach we francuskim oddziale McDonald's, a ich celem jest podawanie pozycji danego opakowania do bazy danych.
Z informacji portalu instalki.pl wynika, że powodem wprowadzenia RFID we francuskim McDonald's jest ekologia . Od początku tego roku we Francji obowiązują bowiem nowe zasady dotyczące bioróżnorodności i ochrony zasobów naturalnych tego kraju. Dzięki zastosowanej technologii sieć będzie miała informację o lokalizacji opakowań oraz będzie mogła łatwiej zarządzać swoimi zasobami .