BiznesINFO.pl Biznes Nie interesujesz się polityką? Jeśli prowadzisz biznes, to prędzej czy później polityka zainteresuje się Tobą
Fot. GDS

Nie interesujesz się polityką? Jeśli prowadzisz biznes, to prędzej czy później polityka zainteresuje się Tobą

19 listopada 2024

Kiedy prowadzisz firmę, na wiele rzeczy możesz nie mieć czasu. A już na pewno na interesowanie się polityką. Ale pamiętaj: polityka zawsze interesuje się Tobą. Bo to, co dzieje się w Sejmie, Senacie czy w rządzie, w administracji państwowej i samorządowej, dotknąć może Twój biznes i biznes Twoich kontrahentów. Może otworzyć lub zamknąć szanse w partnerstwie publiczno-prywatnym, pomóc lub zaszkodzić w relacjach z podmiotami publicznymi, wzmocnić Twoją firmę albo wręcz przeciwnie – ograniczyć jej możliwości.

Moc dobrej komunikacji

GDS Grupa Doradztwa Strategicznego specjalizuje się w Public Affairs, czyli – tłumacząc z angielskiego – w sprawach publicznych. Pod tą nazwą kryją się wszelkie działania, które mogą pomóc Twojemu przedsiębiorstwu w skutecznym dostosowaniu strategii biznesowej do aktualnej rzeczywistości czy w rozwikłaniu spraw trudnych, które pozornie wydają się nierozwiązywalne. Pomagamy nawiązywać relacje, tłumaczymy zachodzące zmiany, zarządzamy ryzykiem. Wierzymy w moc dobrej komunikacji, która prowadzi do rozwiązywania sporów i przekonuje do dobrych rozwiązań.

Wspomagamy także przedsiębiorców w problemach z ich kontrahentami. Jesteśmy przekonani, że fachowy doradca i mediator jest szybszy, lepszy, skuteczniejszy i tańszy niż prawnicy i sądy polubowne. Wspieramy w renegocjacjach umów, które objęte są już wzajemnymi karami i roszczeniami, szukamy możliwości elastycznego podejścia do rozwiązywania sporów w ramach kontraktów już podpisanych, pomagamy zarządzać zmianą w firmie i zmianą strategii biznesowej wymuszonej otoczeniem biznesowym.

– Public Affairs polega na łączeniu niekompatybilnych światów, co wymaga wrażliwości i otwartości na różne perspektywy – mówił na 20. Kongresie Public Relations i Komunikacji zorganizowanym przez Puls Biznesu założyciel i CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego Bartłomiej Rajchert. W swoim wystąpieniu podczas panelu „Public Affairs w praktyce – jak stworzyć skuteczny dialog biznesu z władzami?” wskazywał narzędzia do budowania porozumienia z sektorem publicznym, ale także wyzwania, jakie wiążą się z łączeniem różnych systemów komunikacyjnych. To takie działania, gdzie, jak podkreślał Bartłomiej Rajchert – „potrzebni są ludzie przede wszystkim z wyobraźnią, uporem i kreatywnością, działający zgodnie z etyką oraz z prawem, a tam, gdzie prawo jest niedoskonałe lub nieprecyzyjne – po prostu uczciwie”.

GDS Grupa Doradztwa Strategicznego od 2014 roku zrealizowała ponad 100 różnych projektów, wspierając Klientów w wyzwaniach, z którymi przychodzi mierzyć się w dzisiejszej rzeczywistości społeczno-polityczno-ekonomicznej. Naszą przewagą jest doświadczenie zdobyte w świecie polityki, w którym opanowywanie kryzysów i skuteczna komunikacja są codziennością. Doradzamy przedsiębiorcom, firmom, organizacjom biznesowym i pozarządowym. Konstruujemy optymalne scenariusze dla trudnych, często niespodziewanych sytuacji. Dobrze przygotowana i zrealizowana komunikacja decyduje o sukcesie w obliczu wyzwania lub kryzysu. Szczególnie dbamy o to, by partnerski dialog pomiędzy biznesem a parlamentem, rządem czy samorządem opierał się na jasnych zasadach: przejrzystości, otwartości, dobrej woli i zaufaniu.

W 2022 roku w ogólnopolskim konkursie PR Wings – Public Relations Awards otrzymaliśmy wyróżnienie za projekt „Wkręceni w VAT”, który realizowaliśmy dla spółki Marketing sp. j., jednego z największych reeksporterów aut na rynki UE i Szwajcarii. Nasz Klient znalazł się na granicy upadłości po tym, jak organy skarbowe zatrzymały mu ok. 20 mln zł z podatku VAT, a dodatkowo Polski Fundusz Rozwoju w czasie pandemii odmówił mu wsparcia z tarczy antykryzysowej. Dzięki naszym działaniom wsparliśmy komunikację z administracją skarbową, Ministerstwem Finansów i PFR, w wyniku której spółka odzyskała niemal 100 proc. zatrzymanego VAT-u z odsetkami, a PFR wypłacił wsparcie w maksymalnej możliwej wysokości. To wszystko uchroniło klienta przed bankructwem i przed wieloletnimi postępowaniami sądowymi o zwrot należnych mu środków

– Nasza oferta dla każdego klienta jest indywidualna, niczym garnitur na miarę. Z dostępnych narzędzi wybieramy najbardziej pasujące do danej sytuacji i wpinamy je w odpowiednią strategię. Zapewniamy klientom najlepszy plan działania, który jesteśmy w stanie modyfikować i dostosowywać do okoliczności – podkreśla Bartłomiej Rajchert.

W dynamicznie zmieniającym się polskim otoczeniu prawnym i gospodarczym dialog pomiędzy biznesem a państwem czy samorządem jest podstawą wypracowania najlepszego dla obu stron rozwiązania. Dzięki budowaniu komunikacji do kluczowych interesariuszy – polityków, urzędników, funkcjonariuszy publicznych – dajemy naszym Klientom głos w procesie tworzenia regulacji i polityk, które mają wpływ na ich biznes. W takich działaniach wspieramy polskich przedsiębiorców na co dzień.
Public relations i public affairs przenikają się w wielu miejscach i są jednym z głównych elementów oferty GDS Grupy Doradztwa Strategicznego. Obok nich świadczymy usługi monitoringu legislacyjnego, prowadzimy działania z zakresu OSINT – czyli białego wywiadu, zajmujemy się komunikacją kryzysową, przygotowujemy raporty czy organizujemy debaty.

GDS Grupa Doradztwa Strategicznego jest członkiem założycielem organizacji branżowej
– Stowarzyszenia Agencji Public Relations. CEO GDS Bartłomiej Rajchert we wrześniu stanął na czele jej zarządu i będzie kierował SAPR przez najbliższe dwa lata

Jesteśmy po to, by pomóc Ci tak, jak na to zasługujesz. Naszą szczegółową ofertę znajdziesz na stronie gdspolska.com.

Obserwuj nas w
autor
Artykuł Sponsorowany

artykuł sponsorowany

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat