Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Niebezpieczny sprzęt pilnie wycofany ze sklepów. Sieć podnosi alarm: niektórzy korzystają z niego od roku
Julia Bogucka
Julia Bogucka 08.03.2025 19:41

Niebezpieczny sprzęt pilnie wycofany ze sklepów. Sieć podnosi alarm: niektórzy korzystają z niego od roku

Leroy Merlin
Fot. NATALIA KOLESNIKOVA/AFP/East News

Znana sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych właśnie poinformowała o wykryciu wady w jednym ze sprzedawanych przez siebie sprzętów. Niektórzy klienci mogą go mieć już od roku. Ryzyko jest poważne, korzystanie może spowodować uszczerbek na zdrowiu. Pojawił się oficjalny apel o zwrot do sklepów.

Praca w domu i ogrodzie obarczona ryzykiem

Nie tylko podczas wykonywania pracy zawodowej jesteśmy narażeni na uszczerbek na zdrowiu. Również domowe obowiązki, choć wiele osób chciałoby je nazwać prozaicznymi i mało istotnymi, są zdolne do wywołania przykrych w skutkach konsekwencji zdrowotnych, poczynając od zwykłego przesilenia mięśni, kończąc na poważnych urazach spowodowanych przez użytkowanie sprzętu.

praca w ogrodzie.jpg
Fot. welcomia/CanvaPro

Podczas pracy w ogrodzie często korzystamy z narzędzi, które mają zdolność do wyrządzenia dużej krzywdy użytkownikowi. Urazy mechaniczne są realnym zagrożeniem przy większości prac ogrodowych; zwykła nieuwaga to jedno, tym razem jednak sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych popełniła błąd, dystrybuując urządzenie mechaniczne, które realnie zagraża użytkownikom

Ta krzyżówka może być warta krocie. Lepiej sprawdź, czy masz ją w domu Rossmann oszalał na Dzień Kobiet. Kultowe perfumy kupisz za grosze

Prawa konsumenta w sprawie wadliwego towaru

W przypadku zakupienia wadliwego sprzętu, który na co dzień posłużyłby nam podczas prac w ogrodzie, mamy do dyspozycji kilka istotnych ścieżek działania. Ważnym krokiem, który należy wówczas podjąć, jest złożenie reklamacji na niepoprawnie działający towar. Warto pamiętać, że każdy dowód zakupu, nie tylko paragon, powinien pozwolić na jej dokonanie.

reklamacja.jpg
Fot. charliepix/CanvaPro

Po złożeniu reklamacji sprzedawca ma dokładnie 14 dni na to, aby się do niej ustosunkować. Produkty objęte są ustawowo dwuletnią gwarancją, chyba że określono inaczej podczas transakcji. Na jej podstawie sprzedający jest zobligowany do usunięcia wady lub wymiany produktu na życzenie klienta. W protokole reklamacyjnym należy zawrzeć:

  • dokładne dane klienta, które umożliwią przekazywanie informacji o stanie reklamacji,
  • opis wady,
  • opis stanu składanego produktu, który ma strzec przed dodatkowymi wadami, np. wynikającymi z transportu do serwisu,
  • datę wystąpienia wady,
  • żądanie klienta,
  • podpis klienta i sprzedawcy – potwierdzenie obustronne zawartych treści i postanowień.

Najnowsze przepisy, które weszły w życie 1 stycznia 2023 roku, sprawiają, że zakupiony przez nas sprzęt powinien być całkowicie zgodny z opisem i spełniać takie cechy jak funkcjonalność, jakość, ilość oraz kompatybilność z aktualizacjami w przypadku produktów z elementami cyfrowymi. Ponadto sprzedawca odpowiada za brak zgodności towaru z umową przez 2 lata od daty jego wydania i to on odpowiada za produkt do momentu jego dostarczenia, nawet jeśli ten ulegnie zniszczeniu w transporcie.

Jedna z popularnych sieci sklepów właśnie poinformowała o istotnej wadzie w jednym ze sprzedawanych przez siebie produktów. Okazuje się, że może ona znacząco wpłynąć nie tylko na komfort użytkowania, ale może również spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu. Pojawił się apel do klientów.

Zobacz: Nowe informacje o królu drożyzny. Sprawdzono nie tylko ceny, pod lupą również jakość

Znana sieć ostrzega przed wadliwym sprzętem

Pojawiła się najnowsza informacja o sprzedaży wadliwego produktu przez jedną ze znanych sieci sklepów budowlano-dekoracyjnych. Komunikaty zawiadamiające o istotnej sytuacji pojawiły się zarówno na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak i samej sieci Leroy-Merlin. Sprawa jest o tyle poważna, że korzystając z nieodpowiedniego produktu, może stać się nam poważna krzywda. Wadą objęte jest bowiem ostrze.

Komunikaty dotyczą kosiarek spalinowych Sterwins 56 cm, (nr referencji: 84491064, kod EAN: 3276007453294), wyprodukowanych w Chinach, w których wykryto istotne wady związane z ostrzem. Jak przekazano na stronie UOKiK oraz Leroy-Merlin, w wyniku ryzyka uszkodzenia osi przeniesienia napędu, ostrze może się oderwać.

Komunikat dotyczy wszystkich kosiarek o wyżej wskazanych danych, które zostały zakupione przez klientów. W związku z wadą konstrukcyjną, oderwane ostrze może spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu osoby korzystającej ze sprzętu. Na stronie internetowej Leroy-Merlin pojawiła się instrukcja co do tego, jak powinni postępować kupujący.

CO ROBIĆ?
- Natychmiast zaprzestań używania kosiarki
- Przygotuj kosiarkę do zwrotu w punkcie sprzedaży
- Zwróć kosiarkę do najbliższego sklepu – zgłoś się do punktu reklamacji - czytamy.

Sieć sklepów podkreśla, że każdy egzemplarz produktu podlega naprawie. Kosiarka była sprzedawana w okresie od 19 lutego do 18 października 2024 roku.

wycofana kosiarka.png
Fot. leroymerlin.pl