Niebezpieczny sprzęt pilnie wycofany ze sklepów. Sieć podnosi alarm: niektórzy korzystają z niego od roku
Znana sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych właśnie poinformowała o wykryciu wady w jednym ze sprzedawanych przez siebie sprzętów. Niektórzy klienci mogą go mieć już od roku. Ryzyko jest poważne, korzystanie może spowodować uszczerbek na zdrowiu. Pojawił się oficjalny apel o zwrot do sklepów.
Praca w domu i ogrodzie obarczona ryzykiem
Nie tylko podczas wykonywania pracy zawodowej jesteśmy narażeni na uszczerbek na zdrowiu. Również domowe obowiązki, choć wiele osób chciałoby je nazwać prozaicznymi i mało istotnymi , są zdolne do wywołania przykrych w skutkach konsekwencji zdrowotnych , poczynając od zwykłego przesilenia mięśni, kończąc na poważnych urazach spowodowanych przez użytkowanie sprzętu .

Podczas pracy w ogrodzie często korzystamy z narzędzi, które mają zdolność do wyrządzenia dużej krzywdy użytkownikowi . Urazy mechaniczne są realnym zagrożeniem przy większości prac ogrodowych; zwykła nieuwaga to jedno, tym razem jednak sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych popełniła błąd, dystrybuując urządzenie mechaniczne, które realnie zagraża użytkownikom .
Prawa konsumenta w sprawie wadliwego towaru
W przypadku zakupienia wadliwego sprzętu, który na co dzień posłużyłby nam podczas prac w ogrodzie, mamy do dyspozycji kilka istotnych ścieżek działania . Ważnym krokiem, który należy wówczas podjąć, jest złożenie reklamacji na niepoprawnie działający towar. Warto pamiętać, że każdy dowód zakupu , nie tylko paragon, powinien pozwolić na jej dokonanie .

Po złożeniu reklamacji sprzedawca ma dokładnie 14 dni na to, aby się do niej ustosunkować. Produkty objęte są ustawowo dwuletnią gwarancją, chyba że określono inaczej podczas transakcji . Na jej podstawie sprzedający jest zobligowany do usunięcia wady lub wymiany produktu na życzenie klienta. W protokole reklamacyjnym należy zawrzeć:
- dokładne dane klienta, które umożliwią przekazywanie informacji o stanie reklamacji,
- opis wady,
- opis stanu składanego produktu, który ma strzec przed dodatkowymi wadami, np. wynikającymi z transportu do serwisu,
- datę wystąpienia wady,
- żądanie klienta,
- podpis klienta i sprzedawcy – potwierdzenie obustronne zawartych treści i postanowień.
Najnowsze przepisy, które weszły w życie 1 stycznia 2023 roku, sprawiają, że zakupiony przez nas sprzęt powinien być całkowicie zgodny z opisem i spełniać takie cechy jak funkcjonalność, jakość, ilość oraz kompatybilność z aktualizacjami w przypadku produktów z elementami cyfrowymi. Ponadto sprzedawca odpowiada za brak zgodności towaru z umową przez 2 lata od daty jego wydania i to on odpowiada za produkt do momentu jego dostarczenia , nawet jeśli ten ulegnie zniszczeniu w transporcie.
Jedna z popularnych sieci sklepów właśnie poinformowała o istotnej wadzie w jednym ze sprzedawanych przez siebie produktów . Okazuje się, że może ona znacząco wpłynąć nie tylko na komfort użytkowania, ale może również spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu . Pojawił się apel do klientów.
Zobacz: Nowe informacje o królu drożyzny. Sprawdzono nie tylko ceny, pod lupą również jakość
Znana sieć ostrzega przed wadliwym sprzętem
Pojawiła się najnowsza informacja o sprzedaży wadliwego produktu przez jedną ze znanych sieci sklepów budowlano-dekoracyjnych . Komunikaty zawiadamiające o istotnej sytuacji pojawiły się zarówno na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jak i samej sieci Leroy-Merlin. Sprawa jest o tyle poważna, że korzystając z nieodpowiedniego produktu, może stać się nam poważna krzywda . Wadą objęte jest bowiem ostrze.
Komunikaty dotyczą kosiarek spalinowych Sterwins 56 cm , (nr referencji: 84491064, kod EAN: 3276007453294), wyprodukowanych w Chinach, w których wykryto istotne wady związane z ostrzem . Jak przekazano na stronie UOKiK oraz Leroy-Merlin, w wyniku ryzyka uszkodzenia osi przeniesienia napędu, ostrze może się oderwać .
Komunikat dotyczy wszystkich kosiarek o wyżej wskazanych danych, które zostały zakupione przez klientów. W związku z wadą konstrukcyjną, oderwane ostrze może spowodować poważny uszczerbek na zdrowiu osoby korzystającej ze sprzętu . Na stronie internetowej Leroy-Merlin pojawiła się instrukcja co do tego, jak powinni postępować kupujący.
CO ROBIĆ?
- Natychmiast zaprzestań używania kosiarki
- Przygotuj kosiarkę do zwrotu w punkcie sprzedaży
- Zwróć kosiarkę do najbliższego sklepu – zgłoś się do punktu reklamacji - czytamy.
Sieć sklepów podkreśla, że każdy egzemplarz produktu podlega naprawie. Kosiarka była sprzedawana w okresie od 19 lutego do 18 października 2024 roku .
