Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Nowa akcja Biedronki w końcu ruszyła. Absolutny hit był tajemnicą do ostatniej chwili
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 27.08.2024 20:48

Nowa akcja Biedronki w końcu ruszyła. Absolutny hit był tajemnicą do ostatniej chwili

biedronka
Fot. materiały własne

Zapowiada się na kolejny sprzedażowy hit i długie kolejki do kas w sklepach Biedronka. Sieć ogłosiła właśnie powrót corocznej inicjatywy zainaugurowanej jeszcze w 2016 r. Akcja lojalnościowa, dzięki której “zakupy zmienią się w przygodę” już się rozpoczęła i można ruszyć na łowy. Warto się jednak pośpieszyć, bo sieć spodziewa się dużego zainteresowania.

Sklepy Biedronka odwiedza ok. 5 mln osób dziennie. Teraz ta liczba wzrośnie

Nie bacząc na nieco przycichłą w ostatnim czasie wojnę cenową z Lidlem, Biedronka nadal może poszczycić się nawet 5 mln klientów dziennie. Oznacza to, że każdy z ponad 3,5 tys. sklepów odwiedza dzień w dzień średnio 1,5 tys. osób. Komentatorzy ze środowisk inwestorskich są zdania, że to Biedronka, obok sieci handlowej Dino, jest głównym beneficjentem zarówno wzrostu płac, jak i waloryzacji świadczeń, przede wszystkim Rodzina 800 Plus.

To właśnie do rodzin z dziećmi kierowane są coroczne akcje lojalnościowe organizowane przez Biedronkę, w ramach których za zakupy zdobyć można punkty wymienialne na pluszaki z “gangów”. Inicjatywa każdorazowo jest hitem, jednak wygrywa tak naprawdę przede wszystkim Jeronimo Martins - rodzice chcą zdobyć dla dzieci modne maskotki, wydając przy tym więcej na zakupy i odwiedzając sklepy częściej.

Potężny wyciek danych z sieci sklepów - klienci są szantażowani

Gang Produkciaków; nowa akcja promocyjna Biedronki. Co jest do zebrania?

Jak informuje “Business Insider”, w tym roku Biedronce do samego końca udało się zachować w tajemnicy szczegóły nowej odsłony akcji. Wiemy już jednak, że w 2024 r. klienci będą mogli zdobyć pluszaki z “Gangu Produkciaków”. Biedronka twierdzi bowiem, że chce zamienić w przygodę same zakupy, przez co maskotki odpowiadają konkretnym produktom dostępnym na marketowych półkach. Rzecz jasna każdej nadano imię i tożsamość.

Zobacz: Miał być tańszy prąd, jest rozczarowanie. Dostawcy energii sabotują nowe prawo

W efekcie za naklejki zdobyte podczas zakupów można już uzyskać następujące maskotki: frytki Filomenki, muffinkę Marylkę, papier Pakosław, parówki Pamelki, pieroga Patryka, sok Sebek, wkrętarkę Wiki, ziemniaka Ziemowita. To jednak nie wszystkie “Produkciaki” - ogółem do klientów może trafić aż 17 różnych zabawek. Tegoroczna odsłona “Gangu” rozpoczęła się w poniedziałek 26 sierpnia.

Zrzut ekranu 2024-08-27 205301.png
Fot. Biedronka

Akcje lojalnościowe z zabawkami napędzają wyniki sprzedaży Biedronki

Akcja lojalnościowa polegająca na zbieraniu za zakupy punktów, które wymienić można na zabawki, rozpoczęła się w 2016 r. Wówczas klienci mogli zdobyć maskotki z “Gangu Świeżaków”, co szybko okazało się hitem. Powstał nawet drugi obieg maskotek, co widoczne było w lokalnych serwisach ogłoszeniowych i internetowych ryneczkach w mediach społecznościowych.

Podczas kampanii klienci zarejestrowali 3,5 mln nowych kart lojalnościowych. “Moja Biedronka” stała się tym samym najpopularniejszym programem lojalnościowym w Polsce, a w IV kwartale 2016 r. sprzedaż Biedronki wzrosła o 11,9 proc. rok do roku.